vrijdag 2 april 2010

1 front vormen.


Japekoppie:
Ze moest weer zo nodig op de fiets weg. Ja, dat was zo tegen etenstijd. Ik persoonlijk vind dat ze niet meer weg mag vanaf een uur voor etenstijd. Ja, dat houdt ook verband met die klok die ze twee keer per jaar verzetten, en je weet dus nooit of dat nou voor- of achteruit is. In elk geval mag ze dus niet weg als ze op de bank heeft gehangen om naar iets dat ATWT heet te kijken. Want als dat is afgelopen, dienen wij ons diner te krijgen, en eigenlijk liever nog vroeger, tijdens een kleine reclame-pauze bijvoorbeeld.
U weet niet wat ATWT is? Wel, wij ook niet maar het biedt wel structuur. Daarmee bedoel ik dat het voor ons een teken is dat we binnen afzienbare tijd onze avondhap krijgen. Als dat dus afgelopen is, ja. We staan er ook dus op dat ze daarnaar kijkt. Soap ja, maar voor ons dus belangrijk, deze soap. Vastigheid, heh?
Maar vandaag ging ze dus na ATWT nog op de fiets weg. Voor boodschappen inderdaad. En dat terwijl ze helemaal geen boodschappen nodig heeft, want er staan genoeg blikkies Gourmet in de kast, en ze kan best zelf eens een keer gewoon een boterham eten.



We hebben haar dus opgewacht met zijn allen. Omdat we het dus niet snapten, inderdaad. En ook niet accepteerden, nee. Ze biedt ons op deze manier helemaal geen structuur. En die arme Cera snapt er al helemaal niks van.



Nee, ze snapt nog niet waarom wij ons mens opwachten als die met de fiets weg is gegaan. Dan staat ze verbaasd een eindje verderop te kijken hoe wij zenuwachtig lopen te doen bij de voordeur. Nee, wat dat betreft weet Cera nog niet hoe hier de dingen inelkaar steken, en ze maakt zich niet zo gauw druk als wij. Maar ik verwacht dus wel van haar dat ze binnen afzienbare tijd met ons mee gaat doen. Ja, meedoen met actievoeren als ons mens op de fiets vertrekt terwijl het zo dichtbij etenstijd is. Want er zijn dingen die je echt niet kan pikken, en op zo'n moment moeten we dan 1 front vormen. Ja, dat is mijn mening.

4 opmerkingen:

Annemieke zei

Structuur is heel belangrijk! Die van ons krijgen altijd snoepies nadat het zuigmonster bezig is geweest. Tijdens het proces zitten ze bang boven (we werken altijd van boven naar beneden), maar zodra het beneden klaar is, staan ze al te wachten voor de snoepies.
ATWT - als de beesten dat nodig hebben voor hun structuur...dan kan Mevrouw Katblad niet anders dan toegeven natuurlijk!

mevrouw Katblad zei

En u neemt toch zelf ook wel iets lekkers als het beneden klaar is? Koekje bij de koffie misschien?

Annemieke zei

Ja, goed werk moet beloond worden :)

Hans zei

Hoi Japekoppie!
Misschien is het wel heel dom van me. Maar misschien juist niet! Wat is ATWT? ik weet het echt niet.
Ik ken GTST, ik ken OWNM, maar deze niet! En ik heb zelfs ooit TV opnamen met Guusje Nederhorst gemaakt! Echt Waar!
Als het inderdaad zo een Soap is, sta ik aan jouw kant!
Je bazinnetje dwingen thuis te blijven tot je je buikje rond hebt gegeten.. . . . . .