maandag 21 september 2009

Waarschuw me als u klaar bent.


Rooie Gijs:
Ik lig hier lekker, ja. En ik weet dat dit het terrein is van mevrouw Troy en die twee andere gasten, maar dat kan me dus lekker niks schelen. Nee, niemand die me hier opmerkt en dus lekker rustig. Behalve u dus; ja, u moest mij natuurlijk weer zien. Maar is er iets mis mee dat ik hier lig?



U zegt dat u aan het werk moet? Bladeren vegen en onkruid wieden? Slakken verwijderen en snoeien? En dan moet ik dus weg? Omdat dit misschien de laatste mooie dag is om in uw zogenaamde tuin te werken?
Wel, ik was eigenlijk niet van plan om hier weg te gaan. Bovendien heeft het helemaal geen zin om bladeren te vegen want ze blijven voorlopig toch wel vallen. Nee, daar is niet tegenop te vegen. En wat die slakken betreft, die kunt u ook niet uitroeien. Uw hosta's zitten al vol gaten en een paar gaten meer valt heus niet op.
Ik moet toch weg, vindt u? Oh, u wilt aan de slag. Najaarskriebels? Nee, daar heb ik geen last van. Maar goed, ik ga dan wel. Ja, omdat u het zo vriendelijk vraagt. Maar als u me nu even waarschuwt als u klaar bent met uw gedoe, roep me dan maar even want dan kan ik hier weer gaan liggen. Als u dan ook maar die spinnenwebben verwijderd heh? Ja, die plakken zo naar in mijn vacht....

Geen opmerkingen: