donderdag 10 september 2009

Thuiszorg.


Bohr:
Ah, mevrouw Katblad. U bent hier weer eens in het kader van de thuiszorg? Betekent dat dat ze vandaag niet thuiskomen, mijn mensen? Wel, dan moet ik het maar met u doen. Hebt u tafeltje dekje meegenomen? Niet? Oh, ik krijg dus mijn gewone hap uit zo'n bakkie. Nou, ik weet niet of ik daar zin in heb. En al helemaal niet omdat u zo'n rare flapdrol heeft meegenomen. U weet niet wat ik bedoel? Kijk dan maar eens door het raam.



Waarom is hij meegekomen? U denkt toch niet dat ik zo rustig mijn diner kan nuttigen?



Nee, ik kom niet mee naar de keuken. Niet zolang die halve gare voor mijn raam zit. Ja, misschien wil ik eventueel wel wat lekkers eten, maar dan moet u even naar uw huis terug om dat te halen. Wel, iets van een duurder merk bijvoorbeeld. Ja, of een zalmhapje, dat is ook goed. Dan kunt u gelijk die flapdrol terug naar huis brengen.




Ja, hij maakt het nu echt te dol. Wel, die herrie die hij maakt staat me niet aan en bovendien besmeurt hij onze pas gelapte ramen. Daarenboven, ik kan mij niet voorstellen dat dit allemaal volgens de afspraak is. Nee, mijn mensen hebben dan misschien u wel besteld voor de thuiszorg, maar niet met hem erbij. Dat kan ik mij tenminste niet voorstellen, nee.



Wat een aansteller zeg, je houdt het toch niet voor mogelijk. U gaat hem toch niet binnen laten heh?




Komt u dan in katsnaam maar op met mijn ordinaire hap. Ja, koelkast eerste rekje. En graag in een schoon bakje als het u niet teveel moeite is. Vult u mijn brokjes ook tegelijkertijd even bij? Ja, voor het geval dat spul uit de koelkast echt niet te pruimen is, dan heb ik tenminste nog een alternatief. En als u dan ook nog even wilt controleren of het raam wel goed gesloten is, graag. Ja, want ik wil dus niet de kans lopen dat er gekken binnen kunnen komen hier. Zoals die gek van u, inderdaad.



Boez:
Wat deed je daar bij Bohr? Waarom mocht ik niet mee naar binnen? Gaan we nog naar een ander huis? Harremans' huis bijvoorbeeld? Wel, omdat hij al op je zit te wachten natuurlijk!

6 opmerkingen:

Inge zei

Nou Bohr vond die actie van Boez misschien niet zo geslaagd maar ik heb dubbel gelegen! Wat een superfoto's.

Annemieke zei

Inderdaad! Gekke Boez!

marian zei

Boez is een portret hoor! Hij zorgt wel weer voor leuke momenten! Geef hem maar een extra knuf van mij.

de fotograaf zei

Ja, de Boez kan zo bij het toneel!

Wilma zei

Hahahahaha, geweldig!!! Ik kan me voorstellen dat Bohr het een beetje opdringerig vind, maar ik vind het helemaal fantastich. Wat is de Boez toch een lekker jong!

Trudi zei

Mijn Tommy is ook zo'n geweldige uitslover als Boez :-). Waar ik ga moet hij ook zijn...