maandag 14 september 2009

Komkom


Boez:
Soms gebeuren hier vreemde dingen in huis. Dan staan er grote pannen op het vuur en gaat het heel erg ruiken naar vreemde landen. Ja, erg sterke kruiden erin dus. Nee, dat ga ik dan niet proeven en ook zelfs Japekop hoeft daar niets van te hebben, en dat zegt wat. Omdat het dus in je bek brandt, ja. Maar het vreemdste is nog dat dat eten hier niet wordt opgegeten door de mensen. Nee, ze brengen het naar buiten, en soms gaat het het wielhuis in en soms zijn er mensen die het komen halen. Zo'n dag is het hier niet zo gezellig, nee. Dan ben ik liever buiten aan het zooien, want ik mag binnen toch nergens opspringen en eigenlijk dus ook niet in de keuken komen. Ja, dan word ik weggejaagd en dan roept ze: geen kattenharen in het eten!
Soms komt er iemand om te helpen. Maar dan zitten ze eerst koffie te drinken hoor, en dat is dan weer wel gezellig. Ja, dan ga ik daar wel eens bijzitten.



Deze keer werd er ook komkom of zoiets gesneden. In blokjes ja. Ik mocht er aan ruiken maar ik vond het stinken. Nee, ik hoef die komkom niet. Maar hoe ze dat deed, dat snijden en dan pitjes eruit enzo, dat vond ik wel erg spannend om te zien. Ja, ik heb er zeker 5 minuten naar zitten kijken. Toen was de lol er weer af inderdaad, en toen ben ik weer naar buiten gegaan. Maar ik hoop dat het nu weer een poosje over is, dat gekook. Ja, dan kan ik tenminste weer rustig mijn brokjes eten in de keuken zonder dat ik een schop onder mijn staart krijg. Nee, bij wijze van spreken dan, heh?

6 opmerkingen:

ina zei

O, gelukkig bij wijze van spreken.
Ik kon me al niet voorstellen dat de redactiekatten zo grof behandeld zouden worden door hun personeel.

de baas zei

Ho ho! Er is maar 1 soort personeel hier en dat zijn de redactiekatten. Het mens is toch echt de baas, maar omdat de katten bepaalde "werkzaamheden" verrichten, worden zij in ruil op hun wenken bediend (meestal), maar dan moeten zij zich wel aan de regels houden. Gelukkig zijn de verhoudingen best wel goed binnen de redactie, al wordt er wel eens wat gesteggeld over het arbeidscontract, werktijden, verhoging van "loon" etc. Wij hopen dat u nu begrijpt hoe het zit....

ina zei

Ik snap het nu helemaal.
Dank voor de uitleg.

de redactie zei

Graag gedaan.

Annemieke zei

Het ziet er weer lekker uit! En zijn trouwens katten die komkommer heel lekker vinden (maar daar hebben we het al een keer over gehad).

Hans zei

Er zijn uitzonderingen. Mijn rooie Bacchus kwam een keertje bedelen toen ik indisch kookte. Ik had tabak van hem in de keuken en dacht: ik zal je hebben!. Ik smeerde een fliebertje vlees helemaal rood van de sambal en gaf het hem. Hij vrat het op en tikte me met zijn poot tegen mijn bovenbeen. Meer, Meer, Heerlijk!. Ik heb het later uitgetest. Mijnheer at rauwe champignons, mijnheer at sambal! Maar ja, ik heb al eerder gezegd. Garfield is zijn reincarnatie!

Mvgr

Hans