maandag 21 september 2009

Ik heb hem niet verlinkt dus.


Panda:
Ja, ik ben net even aan het uitrusten. Heel hard gewerkt in de tuin inderdaad, en daardoor erg moe. Nou, het zit ten eerste helemaal vol spinnen, en verder gaan er wat uitgedroogde stengels loszitten en die moeten er dus uit, heh? Ja, van de planten dus, ja. Nee, mijn broer Harremans is weer eens de hort op. Net nu er zoveel in de tuin moet gebeuren inderdaad. Altijd hetzelfde liedje met die flierefluiter: als er werk aan de winkel is, is hij pleiten. Ja, ik ben er zo langzamerhand wel aan gewend hoor, dat hij altijd verdwenen is als de poten uit de mouwen moeten worden gestoken. Ik heb tijden lang mijn best gedaan hem te motiveren voor het tuinwerk, maar het zit er gewoon niet in. Ja, alles komt op mij neer inderdaad.
Maar wat zit die kleine van u daar te doen? De Boez, ja?



Hij gaat toch niet die stengel wegkauwen heh? Nee, want die is nog goed, die stengel. Nee, die hoeft de grond nog niet uit.



Oh, hij heeft er alleen maar aan zitten snuffen. Ik zie het ja. En blijkbaar zat er iets lekkers aan want hij likt zijn lippen af. Nee, dan is het goed. Ik was even bang dat hij hier de boel zou komen vernielen maar het valt gelukkig mee.


Maar ik denk toch dat het verstandig is om hem weer mee naar huis te nemen. Ja, ik vind dat hij hier wel erg vaak komt, en soms werkt hij een beetje op mijn zenuwen. Bovendien heb ik nu geen tijd om hem in de gaten te houden vanwege het vele werk wat ik te doen heb.
Nee, ik ben geen lid meer van de partij "Hof is Vol". Ik ben inderdaad van mijn geloof afgevallen toen uw Boez zich hier meldde. Ja, natuurlijk was hij wel een vreemdeling en in het begin heb ik ook best mijn best gedaan hem de Hoftuin uit te meppen. Maar ik hield het dus niet vol, heh? Nee, ik ben hem aardig gaan vinden en hij mij, en je kunt best wel stellen dat we een soort van vrienden zijn nu. Het probleem is alleen dat hij de deur een beetje plat loopt. Nee, ik vind dat persoonlijk niet zo erg, maar de anderen die hier wonen hebben daar erg veel moeite mee. Daarnaast moet hij zich natuurlijk niet met de tuin gaan bemoeien. Ja, een beetje klooien en zooien is wel o.k., maar planten uitrukken en alsmaar plonzen in die vijver, nee, dat gaat te ver.
En hij moet natuurlijk ook uitkijken voor Rooie Gijs, heh? Nee, de partij is nog niet opgeheven maar ik denk dat, als Rooie Gijs binnenkort met pensioen gaat, het afgelopen is met "Hof is Vol". U vraagt naar Mio? Wel, die heeft ook niet zoveel tijd meer voor de partij. Andere zorgen inderdaad. Heeft u het gehoord van laatst? Wel, Mio was midden in de nacht eten gaan stelen bij Iwan thuis. Ja, gewoon door het kattenluik naar binnen en toen alles opgevroten wat hij kon vinden. Wilt u lachen? Wel, luister dan goed. Hij had zijn buik zo volgevroten dat hij niet meer door het luik naar buiten kon. Ja, te dikke pens dus, en toen raakte hij in paniek. Nee, luister nou, want toen werd het nog erger. Hij heeft toen het kattenluik eruit geramd. Zodat er alleen nog maar een gat in de deur zat, ja. Gelukkig had het zij-mens van Iwan het allemaal gehoord en die heeft toen gauw het gat dichtgemaakt. Ja, omdat anders die nieuwe kleine daar, Igor dus, zomaar zou kunnen ontsnappen naar buiten en dat vond ze geen goed idee, dat mens dus.
Ja, bizar verhaal inderdaad. Ah, u zet dit verhaal in de krant? Mooi zo, maar wilt u dan wel daarbij vermelden dat ik Mio niet heb verlinkt? Nee, dan is het goed. Zo, dan is het nu weer tijd om nog wat in de tuin te gaan werken. Ja, tot kijk maar weer, mevrouw Katblad!

9 opmerkingen:

Katja zei

Hahahaa! Wat een verhaal over Mio !

Annemieke zei

hahaha! Die Mio! Hopelijk leert hij er iets van.

marian zei

Ik vind Mio toch hele lieve oogjes hebben!

Wilma zei

Hahahaha, wat een geweldig verhaal!!
Maar, was Mio nou echt te dik voor het kattenluik, of zat het kattenluik gewoon op slot vanwege de kleine Igor?

Mevrouw Katblad zei

Dat zullen we aan het mens van Igor moeten vragen...

ina zei

Het kattenluik zat inderdaad op slot vanwege Igor, zodat onze andere katten er nog wel in kunnen, maar er niet uit.
Maar de versie van Mio is eigenlijk mooier.

marian zei

Sorry Panda, ik noemde jou Mio, maar ik was zo in de ban van het verhaal van het kattenluik, dat ik jullie door elkaar heb gehaald. Dus bij deze: Panda heeft hele lieve oogjes!

de baas zei

Okee mensen. Nog 1 keer.
Panda zit op de stoel en vertelt over Mio. Mio is een cyper met een witte snuit. Het ventje dat staat te snuffelen in de tuin is de Boez. Er is geen foto van Mio bij. Het verhaal dat Panda vertelt is erg leuk maar dus niet helemaal waar. Want het luik was dus wel open voor als je van buiten naar binnen gaat, maar niet andersom. Wat wel waar is, is dat Mio voedsel heeft gestolen. Alweer ja. Terwijl hij dat niet mag omdat hij op dieet is. Ook waar is dat mens van Igor haar bed uitkwam omdat zij het lawaai hoorde. Tenminste, dat heeft zij ons bericht. En verder laten we het hierbij....

ina zei

Ik bedoelde ook Panda i.p.v. Mio.
Sorry, Panda.