vrijdag 4 september 2009

Jakkiebakkie!


Vandaag zagen wij Oscar van de straat zitten vreten. We weten dat hij thuis genoeg eten krijgt (met eigen ogen gezien), dus honger kan hij toch niet hebben, zou je zo denken. We waren dus erg nieuwsgierig naar wat er dan wel voor lekkers op straat kon liggen, en liepen naar hem toe.



Oscar:
Ja, sorry hoor! Maar iemand heeft zich op deze plek ontdaan van zijn brokjes. Ja, u kunt het ook braaksel noemen als u wilt, maar mij maakt dat dus niks uit. Nee, de brokjes waren van uitstekende kwaliteit en weer heel anders dan de brokjes die ik thuis krijg, dus ik kan het gewoon niet laten. Nee, zulk kostelijk voedsel kun je niet laten liggen, heh?




Oh, uw vindt het vies? Ah, voornamelijk omdat ze reeds plat waren getrapt, die brokjes? Wel, dat maakt mij dus niks uit. Nee, ik geef er ook niet om dat deze brokjes al werden gekauwd door iemand anders en ze ook al een traject in het spijsverteringskanaal hebben gevolgd. De geur zit er nog aan en ze waren nog niet verteerd, en derhalve zijn ze best nog te eten. Het is trouwens ook beter voor het milieu dat ik dit voedsel, wat nog in uitstekende staat verkeert, wegwerk. Er is namelijk al afval genoeg, niet? Ja, daarom controleer ik inderdaad ook regelmatig de vuilniszakken die op straat worden gezet. Zoals laatst ja, dat heeft u nog op de foto gezet, is het niet? Daar ging het om een blikje waar nog een restje tonijn in zat. Erg smakelijk inderdaad, die tonijn. Maar dit is dus ook niet vies.




Nee, ik weet niet wie dit heeft uitgespuugd, maar dat het hier gaat om verspilling van goed voedsel is duidelijk. Wel, u kunt het onsmakelijk vinden maar ik geniet ervan. En als u er niet tegen kan dat ik het braaksel van iemand anders opeet, moet u maar gauw doorlopen.
Ah, u zegt dat er in de Hoftuin ook nog wat ligt? Weet u toevallig van watvoor merk? Nee, het doet er eigenlijk niet toe uit welke verpakking het komt, maar erg bedankt voor de tip en ik kan u verzekeren dat ik straks daar even ga kijken. In de Hoftuin ja. Nee, u hoeft niet met mij mee te lopen. De Poort door en direct links? Ja, dank u wel, ik vind het wel.....

5 opmerkingen:

Katja zei

Ieuwww !!! Tja, sommige katten doen dit helaas. Die van mij ook heel soms, maar dan die van zichzelf. Brrrr, ik word al een beetje misselijk bij het idee alleen al eigenlijk...

ina zei

Baaah! Wat een viespeuk!

Annemieke zei

Elrond en Pieper blieven geen tweedehands voedsel gelukkig! Wat een viespeuk!

Hans zei

Mijn Lapje doet dat ook, met de brokjes van Ceesje, de viezerik. Ik wordt er ook onpasselijk van

Wilma zei

Als de brokjes nog vers zijn, dan vind men het hier ook zonde om te laten liggen en wordt het vakkundig opgeruimd. Maar als het reeds (gedeeltelijk) verteerd is dan halen ze er hier ook hun neus voor op en mag ik het opruimen. Dank je wel!!