zaterdag 19 september 2009

Tuin vol pestkoppen.


Bohr:
Ze hebben me naar buiten gegooid. Ja, gewoon de tuin in gesmeten terwijl ik dat helemaal niet wilde. Zogenaamd voor de hoognodige frisse neus ja, maar ze willen gewoon dat de bak schoon blijft en dat ik hier mijn behoefte doe. In de tuin dus, ja.... Het is inderdaad een grof schandaal.



Wel, dat laatste gaat dus mooi niet gebeuren. Hier mijn behoefte doen dus, ja. Nee, want het stikt hier van de pestkoppen die mij nooit met rust laten, dus hoe kan ik dan op mijn gemak een plekje zoeken en iets toevoegen aan de buitenwereld? Nee, het hele feest gaat niet door en ik zal ze in de gaten moeten houden, de pestkoppen. Ja, het zit hier vol met van die vervelende ventjes. Kijk maar met mij mee.



Daar zit Harremans, ziet u wel? Dat is pestkop nummer 1 hier in de Hoftuin. Tenminste, als Rooie Gijs er niet is want die is de ergste. Ziet u Rooie Gijs ergens? Nee, ik ook niet, dus hij zal wel binnen zitten. Dat is er dan gelukkig eentje minder ja. Maar ik was nog niet klaar!



Want aan die kant zit er ook nog eentje. De broer van die ander. Panda dus, inderdaad.



En ze hebben het allebei op mij voorzien, die broers. Ik kan mijn neus niet buiten de deur steken of zij met zijn tweeën komen aanhuppelen en dan zijn de rapen gaar. Ja, gewoon treiteren heh? Mij in een hoek drijven, achterna zitten en noem maar op. En als ik me goed heb verstopt en ze zien me niet, gaan ze mijn huis binnen en jatten ze mijn eten. Nee, erger kan haast niet. En dan is er de laatste tijd nog eentje bijgekomen.




U ziet hem niet? Nou, hij zit vlak achter u en u weet bovendien best wie ik bedoel.



Ja, die Boez van u zit hier elke dag en doet even hard mee met pesten. Hij komt zowat met zijn poten door mijn ramen heen of zit op het tafeltje voor het raam naar me te staren. Nee, ik weet niet wat hij van mij wil, maar het lijkt allemaal verdacht veel op pesten. U zegt dat hij alleen maar vriendjes wil worden? Wel daar geloof ik dus geen barst van. Nee, ik vertrouw die jongens geen van allen.



Dus daarom blijf ik hier maar liggen en hou ze allemaal in de gaten. Ja, tot ze allemaal opgedonderd zijn en ik misschien nog even gehurkt kan gaan zitten voor u-weet-wel. En als voor die tijd mijn deur weer opengaat, zal ik ervoor zorgen dat ik snel weer binnen ben. Ja, dan moet ik wel op de bak maar dat interesseert mij dus helemaal nul komma nul. Als ik maar ongeschonden de dag doorkom, inderdaad. Of die pestkoppen gewelddadig zijn en ik al eens gewond ben geraakt? Niet dat ik me kan herinneren nee, maar doet dat er wat toe? Nee, slachtoffer zijn is al erg genoeg en daar hoeven ook nog niet eens krassen op mijn neus bij, wel?
En gelooft u mij maar, het is niet makkelijk om je te handhaven in een tuin vol pestkoppen. Ja, dat is iets wat zeker is.

Geen opmerkingen: