woensdag 16 september 2009

Kijk uit!


Oscar:
Ha mevrouw Katblad. Ja, ik lig hier heerlijk en het is zo langzamerhand mijn favoriete plekje geworden. Best wel enigszins beschut ja, en een goed uitzicht over straat.



Nee, slapen kan ik hier niet, daarvoor is het net iets te "open", zal ik maar zeggen. Maar zo even soezen of dutten doe ik wel, inderdaad. Ja, met de ogen op een kier en de oortjes paraat dus. Omdat je maar nooit weet heh?



Daar hoor ik wat. Ja, het is nog een eindje weg maar het komt dichterbij. Hoort u het ook?


Ik geloof dat u maar van de straat af moet, mevrouw Katblad. Er dreigt gevaar. Mevrouw Katblad: GA VAN DE STRAAT!!!



Wij deden net een stap opzij en dat was maar goed ook. Er kwam namelijk een groot gevaarte met hoge snelheid voorbij. Oscar sprong eveneens weg, zijn bloembak uit, en ging er vandoor. Wij hebben nog even naar hem gezocht om hem te bedanken voor zijn waarschuwing, maar hij was blijkbaar zo geschrokken dat hij lange tijd voor ons onvindbaar bleef. Gelukkig hebben wij Oscar inmiddels weer zien rondstappen. Hij was het hele geval alweer lang vergeten.....

1 opmerking:

Annemieke zei

Een auto van de gemeente ook nog zo te zien?
Belachelijk dat ze zo hard rijden in die kleine straatjes.