donderdag 10 september 2009

"Boez is niet zo'n held"


Cera:
Ze vroeg of we mee uit wandelen gingen, het mens van de redactie. Ja, daar had ik wel oren naar want ik vind uit wandelen altijd erg leuk en gezellig. Maar met de Boez erbij is het natuurlijk nog gezelliger, dat spreekt vanzelf. Ja, gelukkig had Boez ook wel zin om mee te gaan. En we gingen eerst naar de Kruidentuin.



Een grote tegenvaller dat Siep daar was, ja. Ze lag in een stoel en zag ons aankomen.



En wij zagen haar ook. Ze was vast van plan om ons er niet langs te laten. Ja, ze heeft ons de afgelopen paar dagen al een paar keer eerder weggejaagd. En ze heeft ook mevrouw Troy achterna gezeten toen die even een blik om de hoek wierp.
We wilden eigenlijk direct omkeren, de Boez en ik. Ja, want met mevrouw Siep kun je geen deal sluiten dus. Maar de fotograaf wist raad.



Ja, die hield Siep aan de praat zodat wij achterlangs konden lopen. Dat was inderdaad erg eng want Siep bleef ons in de gaten houden en keek ons helemaal na. Het kan ook zijn dat die stoel erg lekker lag en dat Siep in een luie bui was, maar in elk geval konden wij gelukkig onze wandeling voortzetten. Toen wij al een eindje vooruit waren gelopen, kwam de fotograaf achter ons aan. Mevrouw Katblad dus, ja.



En toen gingen we met zijn allen de parallelstraat in. We waren nog wel wat schrikachtig en erg op onze hoede, maar de parallelstraat was vrij dus toen konden we even wat tot rust komen.




Nee, die rust duurde niet lang. Waarom ik hier op dat wielhuis zit? Wel, dat is omdat Luna op het dak zat en ik was van plan om haar even van dichtbij te bekijken. Alleen kwam er toen een geel wielhuis met sirene langs en tegelijkertijd ook nog een bromwieler. Ja, daar schoten we helemaal van in de stress. De Boez? Die was door de Steeg van Storm gevlucht. Naar de redactie terug inderdaad. En ik was dus bovenop het wielhuis en probeerde me te verstoppen achter de takken. Nee, daarna was de lol eraf. Eerst die Siep en toen die sirene, dat was teveel van het verkeerde. Ik ben toen met mevrouw Katblad mee naar huis gelopen. Ja, daar zat de Boez op ons te wachten. Nee, de Boez is niet zo'n held, daar heeft u gelijk in. Maar hij is nog jong heh? Ja, daar zal het wel aan liggen....

1 opmerking:

ina zei

Goed zo, Cera, blijf er maar op vertrouwen dat de Boez heldhaftiger wordt als hij groeit.