donderdag 12 februari 2009

Van wie is die staart?


De Boez:
Nee, die staart is niet van oom Japekop, dat zie ik zo. En ook niet van mevrouw Troy, want die ligt boven op bed te slapen. Van wie die staart dan wel is? Mag u raden. Ik zal u helpen. Ze komt heel stiekem binnen, zonder dat iemand het merkt. Dan sluipt ze geluidloos naar de keuken en gaat kijken of er nog kruimels op de vloer liggen. Ja, ze komt ook onder de keukenkastjes. Ze controleert altijd de voerbakjes van oom Japekop en oma Troy. En dan gaat ze vervolgens bij ons op de bak. Weet u het al?
Nee, uit mijn bakje eet ze niet. Mijn bakje staat hierboven. En daarom zit ik hier op de bank. Om ervoor te zorgen dat ze van mijn brokjes afblijft ja!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Het lijkt het sprookje van Goudhaartje en de Drie Beren wel, maar dan in plaats van 'Wie heeft er van mijn papje gegeten?',"Wie heeft er op mijn stoeltje gezeten?'en'Wie ligt er in mijn bedje ?', nu de vragen 'Wie heeft er van mijn brokjes gegeten?','Wie heeft er onder de kastjes gezeten?' en'Wie zit er op mijn bakje ?'
Met Cera als de nieuwe Goudhaartje ! En Japekop, Mevr. Troy en Boez als Papa Beer, Mama Beer en het Kleine Beertje

Anoniem zei

Nee, gelukkig nog niet:wie heeft er in mijn bedje gelegen", want daar ligt bij ons dus echt wel de grens...
Hoe liep het sprookje ook alweer af?