dinsdag 17 februari 2009

Nesthaar


De Boez:
Ze zegt dat ik verhaar. Dat ik een echte haarfabriek ben geworden. En dat dat alleen maar erger wordt, met die haren van mij. Daarom gaat ze me kammen. Net als oom Japekoppie ja. Nee, mevrouw Troy houdt niet van kammen. Dan gaat ze meppen.



Oom Japekop vindt kammen lekker. Hij weet waar het kammetje ligt en pakt 'm altijd zelf. Als hij zin heeft in een kambeurt, ja.
Ik weet nog niet of ik kammen zo lekker vind. Ik geloof van wel. Maar in kammetje bijten is ook leuk!



Ja, ik wil altijd spelen. Ze zegt dat ik nog niet serieus genoeg ben. Want kammen is serieuze zaak, zegt ze. Maar ik vind spelen ook serieuze zaak! Alleen is het moeilijk om tegelijk te spelen en te laten kammen. Ja, daar moeten we nog wat op vinden.




Peettante was er ook. Daardoor kon mijn mens beter foto's maken. Want peettante nam kammetje van haar over ja. Nee, de koffie ging niet omver. Die hadden ze opzij gezet dus.



Al gauw zat er een hele pluk haar in de kam. Allemaal van mij ja. Ik wou het eerst niet geloven, dat het van mij was, want het was allemaal grijs. Het haar ja. Maar toen heb ik eraan geroken en toen wist ik dat het inderdaad van mij was. Nesthaar, zeiden ze, want het was heel zacht.




Ik heb nog een tijdje lekker in het kammetje mogen bijten. Ja, dat was gezellig. Ik mocht dat bovenop de tafel doen. Nee, ze heeft de pluk haar niet bewaard. Zomaar weggegooid ja. Maar ik maak wel weer nieuw haar. Want ik ben een echte haarfabriek. Ook al ben ik nog jong, ja....

Geen opmerkingen: