woensdag 18 februari 2009

Allemaal misdadigers!



Mio:

Wat ik hier doe? Ik zit op wacht. Ja, want ik vermoed dat er hier een nieuwe bewoner is komen wonen en die wil ik op mijn manier dus niet welkom heten. Ja, ik heb het van horen zeggen. Dat hier een vreemdeling is komen wonen ja. Ik geloof van Russische komaf, maar ook daar ben ik niet zeker van. In elk geval hou ik alle deuren hier in het Hof in de gaten, zodat ik, als ik de nieuwkomer zie, hem gelijk kan gebieden weer te vertrekken. Omdat het Hof vol is inderdaad.






Ja, ik loop dus van deur tot deur en ga daarmee door tot ik hem of haar heb gespot. Opdracht van de partijtop ja. Wel, die partijtop bestaat uit mijzelf en Rooie Gijs, maar dat houden we liever geheim. Ja, anders gaan ze misschien over ons praten en dat hebben we liever niet.






Ik ruik hier bij deze deur inderdaad iets verdachts. Een vreemde geur ja. Ja, ik weet dat dit de deur is van Harremans en Panda, maar dat zegt niks. Nee, het is best mogelijk dat ze een importbruid ofzo hebben laten komen. Ja, daar zie ik ze wel toe in staat. Er kunnen rare dingen gebeuren als er twee broers bijelkaar wonen, geloof mij nou maar.





Wat zie ik nu? Ah, een vreemdeling. Ja, die ken ik wel maar ze mag hier niet komen en ze is hier toch. Achter u aangelopen? Wel, het spijt me maar ik moet haar uit de tuin verwijderen. Opdracht van de partijtop inderdaad.




Het kan wel zijn dat zij uw verslaggever is, maar dat maakt het alleen nog maar erger. Ja, wij proberen de pers ook buiten de tuin te houden. Dus ik heb zo al twee redenen om haar eruit te gooien.




Ja, ze is en een vreemdeling, en een verslaggever. En daar 1 en 1 nog altijd 2 is, begrijpt u wel wat mij te doen staat. Even de pas erin. Nee, er wordt nu niet meer gefotografeerd!




(Dames en heren, het wordt nu erg spannend. Als u wilt weten hoe het met de arme Cera afloopt, moet u vooral verder kijken. Maar als u slecht tegen spanningen kan, adviseren wij u om hier te stoppen met lezen....)




Dat komt nu slecht uit, zeg! Ja, jeuk aan mijn oor. Lijkt wel of er een beestje in zit. Even snel krabben en dan achter dat wijffie aan. Nee nee! Geen foto's meer had ik toch gezegd?!




Ach, daar gaat ze. Weer ontsnapt! Ik heb ook weinig geluk vandaag. Nee, ik ga haar niet achterna. Ik kom zelf maar zelden buiten de Hoftuin. Ja, een enkele keer neem ik een kijkje in de Poort en soms gluur ik even naar de straat, maar ik ben toch bij voorkeur in mijn eigen land eh... tuin ja.




Wel, er zit niets anders op dan maar weer de deuren af te gaan. Om die geheimzinnige vreemdeling te vinden ja. Ja, die katten uit Oostbloklanden zijn in principe allemaal misdadigers, dus die willen we hier al helemaal niet hebben. Maar vandaag of morgen kom ik er heus wel achter waar zij of hij zich schuilhoudt. Ja, ik kom er heus wel achter.....

Geen opmerkingen: