zondag 8 februari 2009

Een echte kater!


Japekoppie:
Ik ben het zo zat, heh! Ja, dat geklets over "je-weet-wel" katers. Zo praten ze dus ook over mij. U dus ook inderdaad. Alsof ik geen kater meer ben. Door die kleine ingreep ja, die u heeft laten uitvoeren toen ik een maand of 8 was.


Wel, ik mag dan wel niet zo te keer gaan als die Bolle-wangen, en mijn gebied is ook kleiner, maar ik mag er best wezen. Als kater ja. Gesneden of niet. Ik sta mijn mannetje heus wel.



Mijn gebied is niet zo groot nee, maar dat kan ook niet in een stad. We zijn met velen en moeten vele plekjes delen. Daarom is het noodzakelijk om zo nu en dan een rondje te lopen en alles te markeren wat van belang is. Ja, om ze te laten weten dat ik me gedraag als een volwaardige kater. Ondanks die kleine ingreep inderdaad. En dat ze dus rekening met mij dienen te houden.



Ik ken mijn route met mijn ogen dicht. En ga dan ook recht op mijn doelen af. Nee, ook door u met uw camera laat ik mij niet van de wijs brengen.



Ik controleer ook zorgvuldig wie hier voor mij was. En dan bepaal ik of ik diegene moet wissen of niet. Qua geur ja. Wat ik daarmee bedoel?




Als de lucht mij niet aanstaat, markeer ik er overheen. Nee, niet over de geur van Bolle-wangen want daar komt niemand overheen. Omdat hij niet gesneden is dus ja. Maar zeg nou zelf: heeft die jongen een leven? Zit hij een beetje goed in zijn vacht? Nou dan.



Ja, tussen de struiken markeer ik ook. Dan doen ze allemaal dus daar moet ik gewoon overheen. Om ze te laten zien dat ik een flinke vent ben ja. En dat er met mij niet te spotten valt.



Ik ben trouwens net zo snel als die Bolle-wangen. Misschien nog wel sneller. Omdat ik mijn route blindelings kan volgen ja. Ik hoef niet eerst uitgebreid overal te snuffelen want ik weet waar ik moet zijn en wat ik moet doen.



Hier is weer zo'n markeerpunt. Ja, hier is pas nog iemand geweest. Misschien was het mijn broer Charli wel ja, dat zou zo maar kunnen. In elk geval ruikt het niet meer naar mij dus het is hoog tijd om daar wat aan te doen.



Nee, ik hoef niet zo nodig achter de wijven aan. Dat is het enige verschil tussen mij en die Bolle-wangen. En het trieste is dat hij daarvoor (voor die wijven dus) al maandenlang rondloopt. En regelmatig op zijn donder krijgt van andere idioten ja. En daarbij nog flink beschadigd wordt ook.
Nee, ik zie de lol daar echt niet van in.


Nee, neem dan mij. Ik doe mijn werk en doe het goed. Precies op de juiste plekken en in het juiste tempo. Kunt u mij nog bijhouden?



Op sommige plekken moet je soms twee keer markeren. Omdat anderen dat ook hebben gedaan. Nee, ik heb daar geen moeite mee. Ik doe gewoon wat ik moet doen. Als een echte kater ja.



Ja, ik hou er de vaart in. Ik beloof u dat we weer thuis zijn voor de dweilpauze over is. Maakt u zich maar niet ongerust.



Zo, we hebben deze straat bijna gehad. Nog maar een paar plekjes te gaan ja.



U staat er versteld van? Van mijn capaciteiten en mijn kunnen? U had er tevoren nooit zo op gelet? Nou, dan ben ik blij dat u eindelijk eens met andere ogen naar mij bent gaan kijken.



We zijn er bijna. Nog even de Steeg door. Loopt die Storm daar nu? Nee, Storm mag ik niet en hij mag mij niet. Waarschijnlijk omdat ik zo goed kan markeren en daarbij zo prachtig met mijn staart zwaai. Nee, Storm heeft geen staart meer. Erg sneu voor hem ja, maar daar kan ik niet mee zitten.



Hier woont hij dus. Storm ja. Nee, verder niet interessant. We lopen maar gauw door. De tijd gaat dringen, heh. Voor u ja. Nee, niet voor mij.


Zo we zijn er weer. U bent op tijd voor Sven Kramer. Ja, dit was een snelle ronde voor ons. En toch heb ik overal gemarkeerd waar dat nodig was. En? Hoe denkt u nu over mij? Ben ik een echte kater of niet?

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Natuurlijk ben jij een echte kater!
Net als ik, trouwens.
Ik heb er weer een meisje bij in mijn huis. Ze is al wat ouder, maar ze ziet er nog goed uit voor haar leeftijd. Ze blaast en bromt een beetje als ik dichtbij kom, maar dat gaat wel over als ze me beter kent. Tegen Caja en Lotje blaast ze ook, ja, dus het ligt niet aan mij. Ze moet gewoon nog even wennen.

Anoniem zei

Knap hoor Japekoppie ! En dan vooral ook nog met je ogen dicht ;-)

Anoniem zei

Uhm met een jeweetwel kater is toch helemaal niets mis... is toch niet erg om het daar eens over te hebben, het verandert ook niets aan uw kwaliteiten als eerste klas verkenner. Ik als heer van stand heb weer andere kwaliteiten en dat ik al jaren een jeweetwel kater ben,ben ik uitermate trots op mijn stoere verschijning en mag u ook zijn, met een amicale groet van Heer Bommel

Anoniem zei

Iwan nog een concubine erbij? Nou, hij liever dan ik....
Dank u wel mevr. Katja; ja, ik doe sommige dingen inderdaad met mijn ogen dicht. Zo goed ben ik dus ja.
En heer Bommel: u begrijpt mij helemaal. Zullen wij een partij oprichten? Voor flinke en echte gesneden katers met vele kwaliteiten?