donderdag 5 februari 2009

Drukke boel, deel 2 (slot)


Iwan:
U had mij uitgenodigd, weet u nog? Om even bij u langs te komen. Dus hier ben ik dan. En ja, ik zou wel even met de Boez willen zooien, maar ik zag hem naar binnen vluchten. Vuilnismonster zeker heh? Ja, ik hoorde en zag het ding ook en heb maar even gewacht tot hij voorbij was. Het vuilnismonster ja. In elk geval zijn al die zakken nu weg. Dat is erg prettig inderdaad, dat geeft weer meer overzicht, zal ik maar zeggen. Maar wat denkt u, komt de Boez zo weer naar buiten? Ach, daar is hij al.



Hij is nog wel erg voorzichtig. Ja, je kunt het vuilnismonster nog horen. In de verte ja. Maar ik dacht dat de Boez niet zo bang was aangelegd?


Ik wacht hier wel even tot de kleine weer helemaal gerust en op zijn gemak is. Ja, misschien kunnen we dan een klein stukje spelen. Of gewoon even samen wat snuffelen.



Ja, ik zie dat hij daar al mee bezig is. Met snuffelen inderdaad ja. Dichtbij de deur heh? Is hij soms bang dat het vuilnismonster terugkomt? Oh ja, het kan natuurlijk ook zijn dat hij Bel de Franskat vreest. Maar die was toch eveneens gevlucht voor het vuilnismonster? Ik kijk wel even rond of ik hem nog zie.



Wel, onder de tafel zit hij in elk geval niet. En ook niet tussen de planten zo te zien. De Boez vertrouwt het nog niet helemaal?



Zal ik dan voor hem even de straat afspeuren? Voor de zekerheid dan maar?



Ja, dit is een mooie plek om de straat af te speuren. Ik kijk eerst richting zuid. Nee, ik zie geen Bel. Zuid is dus vrij ja.



Richting noord zie ik ook niets. Niets grijs tenminste. Ja, daar bedoel ik die Bel mee. Maar het valt me wel op dat men hier erg hard rijdt. Met wielhuizen inderdaad. Nee, ik voel me zo niet helemaal op mijn gemak. Is dat gebruikelijk hier? Dat harde rijden?



Die drempels stellen ook niet veel voor heh? Nee, de situatie is er niet beter op geworden. Ik word er knap onrustig van. Dat harde rijden inderdaad. Ik zou graag nog wat langer blijven, maar eerlijk gezegd voel ik me hier niet helemaal op mijn gemak. Eigenlijk helemaal niet, nee.

(Hierna kwam er weer een auto veel te hard door de katbladstraat heen gereden. Alsof het hier een racebaan is. Iwan schrok daar heel erg van. Wijzelf trouwens ook. Na deze auto volgden er nog drie, met dezelfde, idioot hoge snelheid. Iwan stak vervolgens over en maakte dat hij weg kwam. Wij vonden dat erg jammer maar gaven hem wel gelijk. Wij overwegen nu een klacht in te dienen bij de gemeente, en willen een voorziening zodat de "wielhuizen" gedwongen worden hun snelheid te matigen. Voordat er ongelukken gebeuren in onze katrijke katbladstraat!

1 opmerking:

Anoniem zei

Waarom hebben ze de hele straat opgebroken als er nu nog geen goede drempels zijn gemaakt? Ik denk dat je er inderdaad goed aan doet de gemeente hierop te wijzen, Annemarie. Het nadeel is dat de straat dan weer opengebroken wordt....