donderdag 19 februari 2009

Gezellig samenzijn, deel 1


Iwan:
Hoehoi! Mevrouw Katblad! Wacht even, ik kom eraan!



Het is namelijk zo, dat ik u graag wil vertellen dat het al een stuk beter met mij gaat. Ja, ik wen al aardig aan haar en zij aan mij. Bonya ja, mijn nieuwe dame. Nee, het is nog niet allemaal koek en ei maar dat komt wel, het heeft even tijd nodig. Dat wennen ja.
Maar makkelijk is het niet. Daarom zou ik u willen vragen om mij even te eh.... ja, lekker op mijn kop. Wat begrijpt u mij altijd goed.



Hoezo ben ik een open boek? Ach, laat u ook maar zitten. Ja, want ik lees geen boeken, dat is typisch iets voor mensen. Nog even met mijn kop langs deze lekkere takjes en dan kunnen we gaan.



Bent u er klaar voor? Om naar uw huis te gaan natuurlijk!



Kom, dan gaan we. O jee, niet naar rechts kijken. Daar loopt namelijk iemand van die partij! Ja, u weet vast wel wat ik bedoel. Ze beschouwen mij ook als een vreemdeling, alleen vanwege mijn naam. Terwijl ik toch gewoon een hollandse kat ben hoor! Ja, vindt u mijn naam ook zo mooi?



Niet naar rechts kijken want hij kijkt naar ons. Mag u hier soms ook niet komen van hem? Van Mio dus ja? We moeten hem maar negeren. Kom, dan gaan we naar het licht. Nee, daar bedoel ik niets bijzonders mee.



Ziet u wel?
Kom, dan steken we de katbladstraat over. Op naar het poezenloket ja.


Even met mijn nagels in uw tafel. Ja, nu ik hier toch wat vaker kom de laatste tijd, mogen ze dat wel weten ook. Doet u uw voordeur even open? Ja, want dan kan ik mijn kleine vriend de Boez ontmoeten. Of ligt hij te slapen? Ah, hij slaap niet veel dus. Dat komt goed uit.



Ach, dat is de Boez niet. Mevrouw Troy, was het niet? Ze kijkt een tikje boos. Mag ze mij soms niet?



Nee mevrouw Troy, ik kom niet bij u binnen, wees maar gerust. Ik kwam even naar de kleine Boez informeren. Oh, daar komt hij net aan.



Zo Boezelmanneke! Elke keer als ik je zie ben je weer een stukje gegroeid. Maar je bent nog mooi slank. Je bent toch niet bang voor me?



Mevrouw Katblad, ik heb het gevoel dat ik niet welkom ben. Mevrouw Troy kijkt erg boos en die kleine doet alsof hij me niet kent en is duidelijk bang voor me. Misschien kan ik maar beter weer gaan.
U vindt van niet? U vraagt mij nog even te blijven? Dank u wel voor uw lieve woorden. Ja, daar geef ik graag een kopje voor.


Oh, pardon! Was dat uw fototoestel? Ja, ik ging met mijn neus in uw lens. En mijn neus is wat nat en vettig inderdaad. Is de lens nu erg vies? Ach, u kunt geen foto's meer maken dus. Heeft u geen papieren zakdoekjes in uw jaszak? Ik zag u net nog snuiten! Ja, ik zit altijd vol met goede ideeën.



Maar het was erg dom van mij om mijn neus tegen uw lens te drukken. Misschien is het toch maar beter dat ik ga, voordat ik nog meer vervelende dingen teweeg breng....



De Boez:
Nee oom Iwan! Niet weggaan! We hebben nog niet eens gesnuffeld samen! En ook niet gespeeld! U kunt niet nu al vertrekken! Alstublieft oom Iwan, u mag nu nog niet gaan!
(Luistert Iwan naar de Boez en blijft hij nog even? Gaan ze samen snuffelen en/of spelen? Komen er nog meer poezen op bezoek? Leest u verder in deel 2.)

2 opmerkingen:

marian zei

Een mooi artikel en ik ben natuurlijk benieuwd naar het vervolg! Vooral om die vage foto heb ik erg hard moeten lachen!

Anoniem zei

Ik schoot ook hardop in de lach bij die foto, zie het zo voor me, Iwan met z'n neus in de lens.
En de Boez staat trouwens weer schattig op die laatste foto !