maandag 2 februari 2009

De nodige beweging


Ollie:
Mevrouw Katblad, ik vind dat aan dat gegluur van u maar eens een einde moet komen. Ja, ik erger me daar behoorlijk aan. Ik ga expres heel vroeg in de ochtend even naar buiten omdat ik dan onbekeken wat rond kan snuffelen. Dat lukt me inderdaad altijd. Nee, ik word nooit bespied en wou dat graag zo houden. Dus u bent een spelbreker inderdaad.



En voordat u die vervelende vraag weer gaat stellen: nee, ik ben niet afgevallen. En ja, ik ben dus nog steeds veel te dik. En als ik voortaan mijn ochtendrondje niet meer kan maken omdat u mij staat te begluren, wordt dat er niet beter op. Nee, dan kom ik helemaal niet meer buiten, mis dan dus de nodige beweging en zal vervolgens nooit meer afvallen. Ja, dat is dan uw schuld; ik houd u daar verantwoordelijk voor ja. Dus doet u mij voortaan een lol en blijf met die knipkast van u achter de gordijnen zitten tot ik klaar ben! Kunt u daar nu mee beginnen, a.u.b.??

Geen opmerkingen: