dinsdag 26 januari 2010

Weggeweest!


T. Troy:
Ik heb hier de hele middag op u zitten wachten! Ja, want u was zonder iets te zeggen weggegaan en bent heel lang weggebleven! En dat hadden wij dus niet afgesproken!
Hoezo bent u op zoek geweest naar een nieuw wielhuis? Is die van ons dan niet goed genoeg meer? Oh, is twaalf jaar oud een probleem? Voor zover ik weet is ons wielhuis nog nooit stuk geweest. En twaalf jaar zegt niks, kijk maar naar mij. Ik ben inderdaad al 15 en een half, en mij mankeert ook niks. Ja, klopt u maar even af. Want dat is wel nodig als u onaangekondigd zomaar meer dan een halve dag verdwijnt van de redactie. Ja, het kattenluik was dicht, dus dat was wel in orde. Maar mijn voerbakje was wel bijna leeg, en u weet dat u het dient bij te vullen wanneer het half leeg is, en dat heeft u dus nagelaten. Verder hadden we hier nog een probleem terwijl u weg was. Ja, die Oscar heeft constant aan het kattenluik zitten krabben en dat was op zijn minst erg onaangenaam. En we hadden bovendien een ligplekprobleem. Nee, ik lag gewoon op mijn plekje boven op de tafel, maar de Boez wilde in de stoel waar Japekop lag. Ja, ze kregen mot. En dat terwijl het grote bed helemaal leeg was. En de bank beneden ook ja. Ja, Cera lag ook binnen. Ze heeft wat last van haar blaas denk ik, want ze is erg vaak op de bak geweest. Nee, zij lag beneden op uw stoel, dus dat was verder wel in orde. Maar u heeft me wel voor het blok gezet door zo te verdwijnen. Ja, want als u van huis bent moet ik hier de orde bewaren, en dat is niet mis. Dus graag de volgende keer even overleggen heh? Als u besluit weer eens een tijdje weg te gaan, ja.
En, heeft u een nieuw wielhuis gekocht? Met een ruime bagageruimte? Goede airco? En wanneer krijgen wij hem te zien? Nee, ik hoef geen proefrit, maar wil wel graag weten hoe dat nieuwe wielhuis klinkt. Om te weten wanneer u dus thuiskomt ja. Ik had eigenlijk liever gehad dat u nog een tijdje in uw oude wielhuis zou blijven rijden. Ja, die herken ik als u de straat inrijdt. Nu moet ik op mijn oude dag nog wennen aan een nieuw geluid. Nee, ik vind het drie keer niks, zo'n nieuw wielhuis. Krijg ik nou verse brokjes erbij of hoe zit het?

2 opmerkingen:

ina zei

Wat is het toch een lekkere mopperpot.
En: heb je een nieuw wielhuis, Annemarie?

ladybelle zei

Zo van,
schiet even op!
Ik ben erg belangrijk hihihi...........