zondag 31 januari 2010

Psycholoog gevraagd.


Boez:
Wat kom je doen? Ja, ik lag net lekker te slapen en nu stoor je ons. Eh, mij dus. Nee, Cera is hier niet. En ze komt ook niet. Omdat ze niet lekker is en ook niet gestoord wil worden. Hoezo ziet u haar liggen tussen mijn snorharen door? U vergist zich. U zegt van niet?



Cera:
Heeft u gezien waar ze mee bezig zijn? Ja, mijn hele huis wordt leeggehaald. Ik kan het niet aan en daarom ben ik hier komen schuilen. Dat vindt u toch wel goed? Ook dat ik op uw bed lig? En dat de Boez op mij past?



Nu kijken we samen naar de vogeltjes op het dak. Ja, ze zitten aan de overkant. En het is erg plezierig om in deze spannende tijd samen met de Boez naar de vogeltjes te kunnen kijken.
Is het huis al leeg?



Nee, ik heb daar niet veel meer te zoeken. Mijn mensen zijn erg druk en ik weet niet of ze mij gaan meenemen, en eerlijk gezegd heb ik helemaal geen behoefte aan een nieuw huis. Ja, ik ben erg bang en daarom ben ik hier, bij mijn vriendje de Boez... U vindt dat toch wel goed? Oh, ik mag zo lang blijven als ik wil? Tot ze me komen ophalen? Omdat mijn voerbakje is ingepakt en er steeds maar wielhuizen komen die alle spullen weghalen? Ja, dat vind ik erg fijn. Misschien ga ik straks nog wel even kijken. Of ze misschien alle spullen weer terug hebben gezet. In dat geval kan ik vanavond gewoon weer naar mijn eigen, oude huis, heh? Ja, want je weet maar nooit, inderdaad..... Nee, ik snap er helemaal niks van en wil alleen maar dat het weer wordt zoals eerst. U zegt dat dat niet meer kan? Wel, wilt u dan mijn psycholoog zijn? Ja, zo iemand heb ik heel hard nodig. Hoe laat werd het diner hier ook alweer geserveerd?

1 opmerking:

Annemieke zei

Oh wat zielig! Cera gaat dus echt weg :(
Wel fijn dat ze de laatste dag nog fijn met Boez heeft kunnen doorbrengen...maar HEEEEEL verdrietig dat ze weg gaat!