zaterdag 23 januari 2010

Weer een duivenmoord!


Gisteren kregen wij dit bericht binnen, gestuurd door mens Ina (van Iwan, Igor, Bonya, Lotje en Caja dus).

Wij waren vanavond klaar met eten en ik ging de spullen naar de keuken brengen toen ik ineens allemaal veertjes op de grond zag liggen. Eerst dacht ik nog dat de katten een kussen hadden gesloopt, maar helaas, het was erger: de veren hadden toebehoord aan een duif. Het duivenlijk lag voor de kast, onthoofd en enigszins aangevreten. Lot gedroeg zich nogal bezitterig, dus ik denk dat zij het vliegbeest heeft vermoord. Ik wilde foto´s maken, maar helaas, het fototoestel moest worden opgeladen. Omdat de katten erg enthousiast waren en het lijk verder wilden verminken heb ik het maar begraven in de vuilnisbak. De veren, die door de hele kamer lagen, sommige nog met stukjes vlees eraan, heb ik opgeveegd en bij de romp gedeponeerd. Ik heb nog gezocht naar de kop, maar die is vooralsnog spoorloos. Wel ligt het hele terras bezaaid met veren en veertjes.
En daarvan maakte mevrouw Ina dus alsnog een foto....
Dank u wel mevrouw Ina, voor dit zeer belangrijke nieuws!

3 opmerkingen:

Annemieke zei

He bah! Lotje toch! Hopelijk ligt het hoofd nog ergens buiten en niet onder de kast of zo :S of in Lotjes buik...

Wilma zei

Jeetje, wat een slagveld! Maar dan was Lotje er dus ook in geslaagd om die arme duif door het kattenluik heen te wurmen. Dat moet een hoop kabaal gegeven hebben lijkt mij.
De duivenpopulatie wordt zo wel erg uitgedund daar in de Katbladbuurt.

ina zei

Er zijn er nog genoeg.