dinsdag 19 januari 2010

Ik ben hier de baas.


T. Troy:
Daar heb je hem weer, die Oscar. Zit en staat achter me en dat vind ik niet fijn. Ik vind het nooit fijn als er iemand achter me zit. Ik heb namelijk geen ogen in de achterkant van mijn kop en wil graag alles en iedereen in de gaten houden. Want je weet dus maar nooit...



Nee, het is geen kwaad ventje, die Os. En hij komt regelmatig bij ons binnen en dat schijnt mijn mens goed te vinden. Dus gedoog ik die knul. Hij komt alleen maar brokjes stelen en met de Boez spelen. En wel, wij hebben brokjes genoeg en het kan ook geen kwaad als die Os de Boez bezig houdt. Ja, dan heb ik tenminste geen gezeur aan mijn kop. Van de Boez dus, heh?




Maar hij moet dus niet achter mij gaan zitten, die Os. Nee, dan voel ik mij niet op mijn gemak. Bovendien is het mijn tafel. En hij heeft zijn eigen tafel verderop in de straat. Dus vraag ik mij af waarom hij steeds hier zit. En dan ook nog zo vlak achter mij dus. Ja, ik probeer hem duidelijk te maken dat hij hier weg moet. Omdat ik hier zit natuurlijk. En omdat het mijn tafel is. Nee, mijn blikken zijn niet mis.




Goed zo, hij heeft het begrepen. Eindelijk rust. Kan me niet schelen wat hij nu gaat doen, als hij maar niet meer op mijn tafel komt. Want ik ben hier toevallig wel de baas. En daar dient hij rekening mee te houden. Vindt u ook niet? Juist ja.

1 opmerking:

ladybelle zei

Je heb gelijk hoor tokkie troy,
dat er iemand achter je zit,
is niks hoor!