zaterdag 16 januari 2010

Rustig blijven....


T. Troy:
D'r staat hier wat te gebeuren, dat merk ik heus wel. Ze kwam net met haar wielhuis thuis en haalde daar allemaal ezels uit. Om te gebruiken bij het schilderen, zei ze. Het waren dan ook dingen van hout. Een hele stapel ja. En verder is ze met pannen in de weer. Ja, er wordt weer gesneden, gekookt en geroerd in de keuken, en als het klaar is gaan de pannen het huis uit.
Ik bemoei me nergens mee, ik kijk wel uit. En ik probeer rustig te blijven tussen al dat gedoe.
Wel, het schijnt vandaag dus een beetje feest te worden. Niet hier in huis maar aan de overkant, de Poort door. Wij mogen ook komen maar ik weet nog niet of ik daar nou zo'n zin in heb. De Boez zal wel gaan ja, en mijn zoon Japekop wellicht ook, maar ik blijf waarschijnlijk gewoon lekker thuis. En dan zie ik ze wel weer terugkomen, met zijn allen. Dat zal dan na de nieuwjaarsborrel zijn, inderdaad. Ja, dat betekent dat we waarschijnlijk wat later ons diner zullen krijgen. Maar ik zie dus wel. En probeer rustig te blijven, ja.....

1 opmerking:

Annemieke zei

En hoe was de schildermiddag? In verband met een uit het buitenland terugkerend hij-mens kon ik er niet bij zijn, helaas. Ben erg benieuwd naar de resultaten.

Mevr Troy heeft vast heel goed op het huis gepast tijdens het gebeuren.