zondag 10 januari 2010

Je weet maar nooit...


Japekop:
Zo, het zit er weer op. Ja, ik heb mijn verkenningsronde gemaakt en ben niks bijzonders tegengekomen. Wel Kaija zien lopen maar verder niemand. Nee, ze zitten allemaal met hun achterste tegen de kachel, dat denk ik tenminste. En dat ga ik ook maar eens doen. Koud tot op het bot ja. Heb je gezien dat ik ook op het dak ben geweest? Ja, ook daar alles dik in orde. Oh, je had me vooral gehoord. Ja, ik ben nog een paar keer op de keukenkoepel gesprongen om duidelijk te maken dat het slaapkamerraam open moest. Omdat ik daardoor naar binnen wilde inderdaad. Maar je kwam niet heh? Nee, ik hoorde je roepen: "Kom maar door het luikje!" Zeker te lui om naar boven te komen, heh? Nou, hier ben ik dan. Terug bij de vooringang dus. Ja, het was een zeer zware tocht en dus ga ik nu graag naar binnen.



Tenminste, als ons huis niet weer vol gasten zit, heh? Want die nemen natuurlijk weer de fijnste plekjes in beslag. Wel, hebben we wel of geen bezoek? Zeg het maar, dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben.



Kijk nou! Heb je die drie monstertjes weer. Lelijkere wezens bestaan er niet, nee. En ze hebben het alledrie altijd flink op hun zenuwen. Nee, ik benijd ze niet. Altijd maar aan zo'n lijn een verplicht rondje lopen. En altijd maar met zijn drieen, nooit eens lekker alleen. Ook geen tijd of gelegenheid om wat te zooien of klooien nee. Een hondenleven, wat u zegt.



Ja, ik wacht wel tot ze voorbij zijn. Zie je hoe ze naar me kijken? Ik weet niet wat ze van mij willen maar vast staat dat ik helemaal niks met hen te maken wil hebben. Misschien moest ik toch maar naar binnen gaan voor ze hier zijn. Ja, dat red ik wel. Gauw een sprintje maken. Zie ik je zo binnen? Nou, voor wat lekkers bijvoorbeeld. Ja, als beloning voor mijn verkenningsronde. Speciaal voor het katblad gedaan heh? En daarom moet er wel iets tegenover staan ja. Ga je mee? Volgens mij begint het schaatsen zo, niet? Daarom. Heb je net nog even tijd om mij wat lekkers te geven, heh? En hou je een plekje vrij voor me op de bank? Ja, want je weet maar nooit met die gasten.

2 opmerkingen:

Annemieke zei

Het is inderdaad gemeen koud Japekop! Ik vind dat je inderdaad wel een fliebertje van het een of ander verdiend hebt na zo'n uitgebreide verkenningsronde.
Elrond en Pieper zitten inderdaad bijna IN de verwarming - ze hebben net wel heel geinteresseerd gekeken hoe ik vetbollen ophing voor de vogeltjes, maar maakten zelf geen aantalten om ook maar een poot in de tuin te zetten.

ina zei

Je bent een bink, Japekop!