zondag 17 januari 2010

Buitenmodel.


Oscar:
Heeft u daar lekkers in die tas, mevrouw Katblad? Ja, dat dacht ik al. Ik zou ook best wat lusten, maar zit meer in over het feit dat mijn hij- en zijmens hier binnen zitten. Ja, ik heb het zelf gezien. Dat ze hier naar binnen gingen dus, ja. Ik zou dus ook graag binnen gaan, maar het is wel erg druk heh? Ja, veel mensen. Aan het schilderen zegt u? Haarfabrieken op het doek?



Maar dan heeft u mij wellicht nodig als model? Wel, als u alleen maar kijkt naar mijn prachtige snor, zult u beseffen dat er geen mooier model is dan ik. En ik vraag er niet veel voor. Nee, een stukje vis misschien of een plakje fricandeau?
Nee, ik zou dan liefst buiten willen po(e)seren. Omdat het daar te druk is met mensen ja. Maar er is raam genoeg om mij te kunnen zien. Dat moet dan inderdaad wel snel want het begint al een beetje te schemeren, heh? U vindt het niet zo'n goed plan? Wel, in dat geval ga ik maar kijken of de Boez thuis is. Nee, ik heb hem niet in de Katbladstraat gezien, maar ik kijk wel even of hij binnenzit. Ja, vanwege de regen dus. Doet u mijn mensen de groeten? En kijkt u uit? Ja, het is namelijk nog steeds behoorlijk glad hier. Ja, ik zie u straks wel bij u thuis. Ik neem aan dat uw kattenluik gewoon open is? Wel, dan houdt niemand mij tegen. Later, mevrouw Katblad!

Geen opmerkingen: