zondag 28 februari 2010

Tijd verdrijven.


Cera:
Natte boel heh? Nee, ik ga niet naar buiten zolang het zo hard regent. Het enige wat je dan kunt doen daar is onder een wielhuis gaan zitten, en daar heb ik echt geen zin in. Dus er zit voor mij niets anders op dan te wachten tot het stopt, niet? Hoewel, het duurt wel erg lang allemaal...


We kunnen natuurlijk ook samen nog een stukje gaan schrijven voor het Katblad, heh? Ja, dan inspireer ik u, en dan gaat u zitten tikken. U heeft toch al een paar foto's van mij? In de gang dus, ja? Wel, laten we dan aan de slag gaan.
Dan vertelt u dat ik steeds zit te wachten voor het kattenluik tot het ophoudt met regenen. Ja, en dat we zolang het nog zo nat is, niet naar buiten gaan. Gaat u maar zitten op uw stoel.
U mag ook best vermelden dat Japekoppie alsmaar ligt te snurken op het dekbed. En dat mevrouw Troy even beneden is geweest, uit het raam gekeken heeft en nu ook weer naar boven is. Ja, en dat de Os kletsnat binnenkwam en toen op een stoel is gaan liggen slapen, en dat hij na een uurtje weer de regen is ingestapt.
En dat de Boez ook ligt te slapen, ja. Staat het erop?



Dan ga ik maar weer zitten wachten hier. Ondertussen kan ik me wat gaan wassen. Om de tijd te verdrijven, inderdaad. Heeft u nu weer een foto gemaakt? Gaan we dan nog een stukje schrijven? Niet dus. Oh, u gaat dus aan de soep. U heeft groot gelijk mevrouw Katblad. Er is verder toch niet veel te doen, heh? Nee, het weer zit niet mee vandaag, daar heeft u helemaal gelijk in.

3 opmerkingen:

Annemieke zei

Het is verschrikkelijk weer! Ik denk niet dat Cera vandaag naar buiten kan. Er zit weinig anders op dan binnen te gaan zitten - dicht bij de kachel...

ina zei

Cera is een hele hulp bij het vullen van het lkb. Ga zo door, meisje!

Hannah zei

hallo van Maxi in Welington, Niew Zeeland. Ja als jullie allemaal hier woonden kon je lekker in het zonnetje zitten, het is hier nog steeds erg warm, 20-25 graden, en heerlijk in de zon. Het is te warm om me te wassen, dus ben de hele dag druk bezig met slapen. Snachts ga ik dan wel voor een rondje in de tuinen om te kijken wie er nog meer aan het wandelen is. Veel groeten, en blijf maar lekker binnen als het zo regent. Maxi