woensdag 17 februari 2010

Partijproblemen.


Harremans:
Het klopt dat Mio hier woont, maar hij is niet thuis. Tenminste, hij doet alsof hij niet thuis is want ik weet zeker dat hij er wel is.
Ja, erg vervelend dat hij niet aan de deur komt, want we hadden een afspraak. Vergadering inderdaad van onze partij "Hof is Vol". Ja, en we zijn toch al met zo weinig, heh?



En als je een partij hebt, moet er nu eenmaal af en toe vergaderd worden.
Nee, wij hebben niet zoveel op de agenda staan. Alleen eigenlijk het vreemdelingenprobleem, ja. Wel, het is zo dat wij uit alle macht hebben geprobeerd om enkele vreemdelingen buiten ons Hof te houden, maar zijn daar dus niet zo in geslaagd. Nu is het ook nog zo dat ons medelid Panda, mijn broer dus, niet meer zo fanatiek is als voorheen. Nee, hij gaat zo in zijn tuinwerk op dat hij het vaak niet in de gaten heeft wanneer een vreemdeling zich toegang heeft verschaft tot onze tuin. Bovendien verdenken wij hem ervan vriendschap te hebben gesloten met een vreemdeling, en dat druist dus regelrecht in tegen onze principes. Ik heb het dus over uw Boez ja. Die draaft maar in en uit en niemand doet daar meer wat aan. Ja, dat is de schuld van Panda, want hij heeft tijdens zijn diensten als Poortwachter zo nu en dan een oogje dichtgeknepen.
Nu moet ik eerlijk toegeven dat die Boez van u geen kwaaie jongen is, en dat hij hier de boel af en toe aardig weet op te vrolijken. Maar goed, onze baas zegt nu eenmaal: geen vreemdelingen hier in de tuin, dus moeten we daar wel met zijn allen achter blijven staan heh? Afijn, vraagt u het hem zelf maar, hij zit achter u.



Rooie Gijs:
Nee, ik ben niet in zijn sas omdat nu de vergadering niet kan doorgaan vanwege de afwezigheid van Mio. En ondertussen is Harremans' broer Panda ook al weggelopen omdat hij geen zin had om nog langer te wachten. Niet dat die Panda nou perse nodig is bij onze vergadering; hij houdt zich immers toch niet aan de regels. Maar goed, we hebben al zo weinig leden heh? Ja, we hebben natuurlijk wel een ruime meerderheid hier in het Hof, dus echt veel zorgen hoeven we ons niet te maken, maar je verwacht wel van je partijgenoten dat ze een beetje blijven meewerken en dat schort er af en toe wel aan.



De vergadering was dus bedoeld om de touwtjes weer eens even aan te trekken. Ja, wat strenger zijn bij het toelaten van die vreemdelingen. Want geloof me, als je er 1 toelaat, komen ze later terug met al hun vriendjes en dan is het eind zoek. Wel, ik kan als voorbeeld natuurlijk uw Boez noemen. Kwam eerst alleen en neemt nu al regelmatig zijn vriendje mee. Oscar heet hij? Wel die bedoel ik. En dat meisje zie ik ook steeds vaker in hun gezelschap hier rondsnuffelen, en dus kun je stellen dat het hek van de dam is. Cera ja.
U zegt? Ja, ik was inderdaad vanochtend weer even bij uw Poezenloket. Om wat markeerwerk te doen ja, dat heeft u goed gezien. U vindt dat ik in mijn eigen tuin moet blijven? Dat ik niet in het gebied van de redactiekatten mag komen? Wat is dat nu voor onzin! U gaat mij toch niet vertellen waar ik wel en niet mag komen, heh? Tjongejonge, u lijkt wel niet goed bij u hoofd, mevrouw Katblad! Nee, wij hebben niets meer te bespreken samen. Beter dat u nu gaat, ja.

1 opmerking:

Annemieke zei

Gijs weet het weer "mooi" te brengen!

En ik zie dat we de 30.000 bezoekers zijn gepasseerd! Gefeliciteerd aan de redactie met deze mijlpaal