vrijdag 5 februari 2010

Zonder rancune.



Iwan:
Mevrouw Katblad! Joehoe! Wacht eens even op mij! Het is best alweer een tijd geleden dat wij elkaar zagen, niet? Daarom! Ja, ik was wat aan het klooien en zooien in mijn straat. Niks bijzonders nee, en vandaar dat uw komst hier een aangename afwisseling is. Hebt u even tijd?



U ging net de Poort door? Wel, ik wil eigenlijk wel even met u mee.
Maar is het veilig in het Hof? Ik bedoel, kan ik zonder gevaar ook die Poort door?



Want ziet u, de leden van de partij "Hof is Vol" zijn weer erg actief. Ja, dat betekent dat ik geen toegang krijg van hen tot de Hoftuin, al ben ik echt geen gevaar en zou ik eigenlijk gewoon recht van overpad moeten hebben. Nee, ze zijn onverbiddelijk en maken het mij erg moeilijk.
Nou, wat zei ik u? Daar zit weer zo'n ventje van die partij!



Panda dus, ja. Hoort u hem grommen? Nee, dat is niet tegen u maar tegen mij. Omdat ik er niet langs mag, dus.



U vindt dus dat ik me daar niet aan moet storen? Dat ik rustig met u kan meekomen?




Nou, hier ben ik dan. Ja, ik vond het wel eng om die Panda te passeren, maar als u zegt dat ik hier langs mag, durf ik het wel te wagen. Maar alleen als u mij beschermt dus.



Ja, fijn dat u mij aait, maar wilt u dan wel al die losse haren van mijn vacht verwijderen? Ik verhaar inderdaad een beetje. Nee, daar kan ik niks aan doen. Misschien is dat wel het naderende voorjaar, heh? Gaan we nu door de tuin? En dan naar uw Katbladstraat? Goed, ik zal u volgen. Omdat u zo aardig tegen mij doet, ja.... En ook wel een beetje omdat ik het gezellig vind om met u mee te lopen, inderdaad.



Zo, is dit nu uw nieuwe wielhuis? Een raar kleurtje, niet? Nee, verder zeg ik er niks over. En nu maar oversteken dan?



Wel mevrouw Katblad, normaal gesproken zou ik graag even met u meegaan naar de redactie. Tot uw voordeur ja. Misschien zou ik dan nog een glimp kunnen opvatten van uw kleine Boezelmans. Ja, die kleine die eens mijn vriendje was maar die vergat wie ik was. Maar helaas, er is teveel lawaai daar. Ik hoor machines en dat bevalt mij niet. Verbouwingen zegt u? Nee, dat zegt mij niets. Behalve dan dat ik die herrie erg onaangenaam vind. Ik moet dus helaas besluiten niet verder met u mee te gaan. Misschien een volgende keer weer, ja. Als er geen gedoe meer is in uw straat. Ja, dan ben ik beslist weer van de partij. Maar nu besluit ik om weer terug te keren naar mijn eigen straat. Tenminste, als u dat niet erg vindt. U begrijpt mij? Dan is het goed. Dan nemen wij hier afscheid zonder rancune. Wel mevrouw Katblad, ik vond het fijn u weer eens te ontmoeten. Ja, graag tot een volgende keer. U bent echt niet boos dat ik weer ga? Ja, uw wielhuis is prachtig. Tot ziens, mevrouw Katblad!

3 opmerkingen:

kittekat zei

wat een gezellig stukje weer, het kan niet anders dan dat je in een vorig leven ooit kat bent geweest ☺
groetjes kittekat

ina zei

Iwan verhaart inderdaad, wij kunnen wel blijven stofzuigen. Fijn dat je ook wat haren hebt verwijderd, Annemarie.

de redactie zei

Mevrouw Katblad zegt:
graag gedaan!