zaterdag 16 mei 2009

Stilte voor Storm


Storm:
Ja, ze zijn weg, mijn mensen. Nee, niet voor lang maar ik voel me toch in de steek gelaten. En een tikje bedroefd ja, dat heeft u goed gezien.



Daarom zou ik het ook wel even fijn vinden als u me aait. Nee, ik zal u niet meppen want dat is niet mijn ding. Nou ja, ik mep natuurlijk wel regelmatig en dan nog hard ook, maar dat doe ik dus alleen naar mijn soortgenoten toe. Mensen niet nee.



Mijn vacht is erg zacht hoor! Ja, voelt u maar. Had u niet verwacht heh? En? Bevalt het aaien u? Mij in elk geval wel dus u mag nog best even doorgaan.


Ja, ik kom de tijd wel door. Tot ze weer thuis zijn inderdaad. Maar het is wel stil ja, dus fijn dat u even langskwam en mij heeft geaaid. En dat u mij hier en nu toch even aandacht gaf. Ja, want ik weet heel goed dat u mij straks misschien niet meer zo lief vindt. Als ik uw Boez of mevrouw Troy weer probeer te meppen. Of die Japekoppie van u dus. Nee, dan zie ik altijd aan u dat u mij helemaal niet mag of erger. Maar het zij zo. Ik moet gewoon doen wat mij wordt ingegeven en dat is dus meppen. Ook wel bijten inderdaad, als dat nodig is. Fijn dat u dat begrijpt. En dat u mij toch, ondanks alles, hebt geaaid. Omdat ik dat even hard nodig had, ja.

4 opmerkingen:

Wilma zei

En toch vind ik hem best een lief koppie hebben. Een beetje Oosters.
Geef hem de volgende keer ook maar een knuf van mij.

de verslaggever/fotograaf zei

Nou, we kunnen het ook weer niet gaan overdrijven, heh, dat geknuf met Storm. Dan krijgen we namelijk ruzie binnen de redactie....

Annemieke zei

Dat zo'n klein katje de schrik van de buurt kan zijn!

Wilma zei

Dan kom ik hem zelf wel een keer een knuf geven. Valt me toch een beetje tegen hoor dat je dat niet wil doen! En op de redactie komen ze niks te kort volgens mij.