woensdag 20 mei 2009

De Boez en ik.


Cera:
We hadden niks afgesproken van te voren, maar we zagen elkaar op straat en besloten te gaan spelen. De Boez en ik dus, ja. Hij had me al lopen zoeken.



Ja, ik vind spelen met de Boez erg fijn. Maar ik heb ook wel eens andere zaken te regelen, heh? Die zijn ook belangrijk, ja. Nee, ik ga nu niet vertellen wat die zaken allemaal zijn, dat komt nog wel een keer. Ik vertel nu hoe we gingen spelen. De Boez en ik ja.



Nee, ons spelen wordt nooit gemeen. Hoewel, de Boez kan nog wel eens een beetje fel uit de hoek komen en dan wordt hij te wild. Dan moet ik hem dus tot de orde roepen. Ja, dan zeg ik dat hij mij pijn doet en dat het kalmer aan moet. Maar goed, hij is nog jong en kent zijn eigen krachten nog niet helemaal, dus boos kan ik daar niet om worden.


We spelen overal waar het kan. Soms ook binnen ja, maar toch wel meestal op straat. Zoals op deze foto inderdaad. Hier lag ik dus onder en zat Boez een beetje op me te meppen.



Op deze foto had ik me net losgerukt en lag ik op mijn beurt naar de Boez te meppen. Ja, we waren erg leuk aan het spelen en er was geen verkeer op dat moment.



Wel, Boez was dus languit op de grond gaan liggen en toen probeerde ik hem te raken met mijn rechter voorpoot. Ja, ik had hem al een paar keer geraakt, maar omdat hij mij afweerde moest ik er best wel moeite voor doen. We waren dus heel leuk bezig met zijn tweeën. Maar toen ging iemand zich ermee bemoeien.



Het was mijn ex-verloofde dus. Japekoppie ja. Hij wou meespelen, en dat terwijl hij helemaal niet van spelen houdt en dus ook nog nooit eerder met mij heeft gespeeld. Nee, ook niet toen we nog verloofd waren. Ja, daarom is het uitgegaan tussen ons, inderdaad. Nee, ik weet niet waarom hij nu opeens wilde meedoen met ons. Normaal gesproken is hij altijd erg chagrijnig naar de Boez toe, dus ik snapte eigenlijk niet goed wat Japekoppie, mijn ex-verloofde ja, kwam doen.



Voor de Boez was in elk geval de lol eraf. Hij snapte er ook niets van, nee. En ikzelf twijfelde over wat ik nu moest doen. Ik bleef nog even zitten afwachten.



Maar toen mijn ex-verloofde naast mij op straat kwam liggen, vond ik het welletjes. Nee, ik vond dat Japekoppie zich niet had moeten bemoeien met ons want dat spelen dat is iets tussen de Boez en mij.


Ja, daarom liep ik ook weg. Ik had er helemaal geen zin meer in dus. En de Boez eigenlijk ook niet want dat kon ik wel aan zijn snuit zien.



De Boez kwam dus achter mij aan en toen zijn we een eindje verderop verder gaan spelen. Ja, op en rond de tafels want dat is ook altijd erg leuk. Dat is inderdaad met veel springen, klimmen en duiken enzo.
Toen bleef Japekoppie alleen op straat achter, dat klopt.


U zegt dat hij ons verdrietig lag na te kijken? Nou, dat spijt me dan voor hem maar ik kan daar echt niet mee zitten. Nee, ik wilde plezier maken met de Boez en heb dat dus ook gedaan. En als Japekoppie zich in de steek gelaten voelde, dat is zijn eigen schuld. Moet-ie maar niet altijd zo bozig tegen de Boez en mij doen, heh?

5 opmerkingen:

ina zei

Wat spelen de jonkies leuk met elkaar! Japekop ligt er inderdaad wel een beetje zielig bij. Dat krijg je als je weggooit wat je niet genoeg waardeert.

Wilma zei

Gelukkig dat Cera weer buiten komt spelen. Ik heb haar toch wel erg gemist.
Heerlijk gezicht toch dat die twee het zo goed met elkaar kunnen vinden.

Trudi zei

Het lijkt wel een schaakspel.........
Japekoppie is mat

Katja zei

Ik vind het toch wel zielig voor Japekoppie hoor ! Maar kan het me ook van Cera en de Boez voorstellen dat het niet leuk is met hem er bij...

De redactie zei

Wij hebben het toch wel erg met Japekop te doen. Altijd bij zijn moeder gewoond, regelmatig door haar op zijn kop gekregen en daardoor misschien een beetje verzuurd. En nu hij eindelijk contact wil maken met de anderen omdat hij daar blijkbaar toch wel behoefte aan heeft, wordt hij verstoten. Triest maar waar. Zo zie je maar weer wat een moeilijke jeugd allemaal voor gevolgen kan hebben....