donderdag 7 mei 2009

Ik volg hem.


De Boez:
Daar gaat hij weer. Oom Japekop ja. Je ziet hem nog net lopen, daar achter die plant. Dat witte vlekje is een achterpoot van oom Japekop. Hij gaat een dakinspectie doen inderdaad. Ja, dat doet hij ook als het regent.


Nu is hij van het ene platte dak naar het andere gesprongen. Ja, ik hou hem goed in de gaten. Nee, ik ga zelf niet het dak op. Ik weet niet waarom niet. Misschien omdat oom Japekop het niet leuk vindt dat ik meega. Of omdat ik niet durf. Nee, ik ben het raam nog niet uitgesprongen. Ik blijf hier altijd zitten tot hij weer terug komt. Mevrouw Troy gaat ook nooit mee. Nee, oom Japekop doet zijn dakinspectie het liefst alleen. Anders kan hij zich niet concentreren. Op de inspectie dus, ja.



Ja, daar zit hij. Onder die bomen inderdaad. Niemand weet wat hij daar altijd doet. Maar hij gaat altijd eerst daarheen. En daar scharrelt hij wat rond. Straks springt hij over op de daken aan de overkant. Dan loopt hij door de dakgoot weer deze kant uit. Langs het raam van Luna ja. Ja, daar komt wel eens narigheid van. Nou, omdat Luna niet wil dat hij daar langsloopt. Nee, zij heeft hem al een paar keer uit de dakgoot gemept. Maar oom Japekop blijft daar langslopen, ondanks Luna. Omdat die dakgoot bij de inspectie hoort, denk ik.


Nu is hij overgesprongen. Ja, dat kan oom Japekop erg goed. Ik zie hem nog steeds ja, want ik volg hem. Tot hij door de dakgoot voorbij komt.



Kijk, daar gaat hij. Nu springt hij zo meteen uit de dakgoot naar een lager dak. Dan zie ik hem niet meer, nee. Ja, dat is jammer. Daarna gaat hij steeds verder over de daken en komt hij ook bij het huis van Simba. Ja, Simba zit ook vaak op het dak. Nee, die vindt het ook niet leuk als oom Japekop daar voorbij komt. Maar ook dat stuk dak hoort bij de inspectie, dus oom Japekop moet daar wel langs.



Straks komt hij wel weer terug, oom Japekop ja. En zolang wacht ik hier op hem. Ja, dan komt hij met vieze poten door het raam en laat hij overal modderpoten achter. Nee, dat vindt ons mens niet leuk maar ze maakt er ook geen punt van. Want zo'n dakinspectie is belangrijker dan die vieze poten, zegt ze. Dus ze laat hem maar gaan. Misschien ga ik later ook nog wel dakinspecties doen. Maar dan vraag ik wel of ik de eerste keer door de deur naar buiten mag. Ja, er is ook een deur maar die gaat bijna nooit open. Maar als ie opengaat, ben ik daar natuurlijk bij. Ja, dan ga ik misschien ook wel een dakinspectie doen. Hoewel ik nog niet weet hoe dat moet. Zo'n dakinspectie dus, heh?

Ja.

2 opmerkingen:

ina zei

Blijf nog maar een beetje met je poten op de grond, Boez. Voor je het weet belt ze de brandweer weer.

Katja zei

Ja, straks zit je ook weer op een dak waar je niet vanaf kan ofzo...