zondag 3 mei 2009

Bang dat ik u mep?


Luna:
Ha, mevrouw Katblad! Leuk dat u weer eens langsloopt. Ja, u zag mij laatst al op het dak, dat klopt. Ik was inderdaad uit het slaapkamerraam geklommen en scharrelde wat rond in de dakgoot. Ja, het klopt ook dat het allemaal niet meer zo gemakkelijk gaat, dat scharrelen op het dak. De leeftijd, heh? Ja, en ook wel een beetje mijn dikke buik.... Ik noem het zelf maar een "winterbuikje" en hoop erop dat het deze zomer vanzelf weer verdwijnt. Of tenminste wat krimpt, als dat mogelijk zou zijn. Nee, het is niet makkelijk om snel en adequaat op te treden met zo'n zwabberbuik. Zit behoorlijk in de weg, ja.



Staat hij wel aan? Die camera van u? Ja, dat wou ik even controleren. Anders zit ik me hier voor niks uit te sloven namelijk.



Wel, ik kan u zeggen dat ik me op dit moment vrij ontspannen voel. Zelfs in uw aanwezigheid ja. En u staat nog wel zo dichtbij mij, heh? U zou mij inderdaad zomaar kunnen aaien. Nee, dat zou ik niet erg vinden. Vandaag ben ik in een goeie bui ja, dat heeft u goed gezien.


U aarzelt? Bent u bang dat ik u mep? Ja, daar ben ik erg goed in, in meppen. Daarom snap ik ook wel dat u aarzelt. Maar dat neemt niet weg dat ik toch wel enigszins teleurgesteld ben. Dat u mij dus niet even aait, inderdaad. Ik bedoel, ik lig me hier uit te sloven en te rollen over het wielhuis en krijg geeneens een aai voor de moeite. En het is nog vies ook. Dit wielhuisdak ja. Maar goed, het is niet anders. Dat houdt wel in dat ik nu dus stop met me uit te sloven. Nee, ik vind er zo helemaal niks aan.



Ja, het is maar beter dat u nu weer doorloopt. Dan kan ik ook weer verder met mijn bezigheden, wat die ook waren. Ja, het was gezellig dat u mij even wat aandacht gaf, maar ik kan niet zeggen dat ik me nu zoveel beter voel dan daarvoor. Nee, ik vind dat we het hier maar bij moeten laten en dan zien we de volgende keer wel weer. U ook een fijne dag verder.

2 opmerkingen:

Katja zei

Hihi, die foto dat ze bijna in de camera komt met kaar koppie !

de verslaggever/fotograaf zei

Luna is erg vrijpostig...