dinsdag 5 mei 2009

Mij wordt niks gevraagd.


Zwarte Gijs:
Ja, we hebben een nieuwe tafel, dat heeft u goed gezien. Nee, ik had daar niet om gevraagd en ik had dan ook liever de oude tafel hier gehouden. Maar ze vragen me nooit wat ik wil, ze doen maar raak. Ja, de planten staan ook anders. Veel nieuw spul erbij inderdaad. Ja, daar moet ik ook behoorlijk aan wennen.



Jullie mensen zijn zo onrustig heh? Altijd alles maar weer veranderen, nooit de dingen bij het oude laten. En wij katten hebben dat maar te pikken. Kijk, al dat geklus in en rond het huis is allemaal nergens voor nodig. Het geeft een hoop lawaai en gedoe en leidt wat mij betreft niet tot verbeteringen. Nee, zinloos is het. En dat ene dat wel zin zou hebben, doen ze niet. Ja, een zitje voor mij op het balkonnetje. Zodat ik niet steeds in dat hek moet hangen als de balkondeuren dicht zijn. Kost helemaal niks. Een lullig plankje en een paar schroeven, dat is alles. Maar mij wordt dus nooit wat gevraagd. Nee, ik kan niet zeggen dat ik erg tevreden ben op dit moment. Ja, ik voel me echt een beetje down, zeg maar. Ach, is dat aan me te zien?

Geen opmerkingen: