zaterdag 16 mei 2009

Daarom mis ik haar.


Boez(elmans):
Zo, effe uitrusten ja. Druk heh? Ja, vliegen, vogels, blaadjes, buurkatten, hoop te doen hier. Daarom moet ik af en toe effe uitrusten, heh?



Ja, ik zit hier goed. Fijn plekkie om uit te rusten inderdaad. Vlakbij het Poezenloket en bij de deur. Voor het geval, ja.
Nee, Cera heb ik al een tijdje niet meer gezien. Soms gaat ze weg en blijft ze weg. Urenlang ja. Misschien zit ze dan thuis. Ook om uit te rusten ofzo. Of ze zit bij iemand anders binnen. Doet ze ook soms ja, gewoon bij iemand naar binnen. Ja, dan moet ik alleen spelen.



Kijk! Weer vogeltjes ja! In de boom dus. Nee, die boom ga ik niet meer in. Voorlopig althans heh?
Want dat ging helemaal mis, daar boven in die boom. Nee, ik kon er niet meer uit en toen ging het nog onweren ook. Erg angstig ja, dus dat doe ik niet meer. Misschien later nog eens, als ik het vergeten ben. Hoe bang ik toen was inderdaad.



Ja, de vergadertafel moet ik ook in de gaten houden. Er staat een waterbak op en Jan en Alleman komt langs. Nou, Storm bijvoorbeeld, en Bel de Franskat, Simba, Rooie Gijs, Zwarte Gijs en nog een paar. Elke dag weer ja. En normaal let mevrouw Troy altijd op - dat er dus geen ongeoorloofde praktijken plaatsvinden inderdaad - maar zij ligt nu te dutten op bed. Ja, dat betekent dat het Poezenloket niet bewaakt wordt en dat ik extra goed moet opletten.



Daarom moet ik ook de Poort in de gaten houden. Ja, want daar komt Harremans wel eens uit en die gaat dan hier lopen klooien. Panda ook ja, maar hij komt hier niet zo vaak. Nee, die moet altijd hard in de tuin werken dus hij heeft niet zoveel tijd om te komen klooien.



En van die kant dreigt ook altijd gevaar. Ja, van die kant komt Storm altijd. En Bel ook ja. En soms Oscar, die nieuwe. Nee, die is niet gevaarlijk maar eigenlijk mag hij hier niet komen. Nee, eigenlijk mag niemand hier komen omdat het ons gebied is. Van mij dus, en van mevrouw Troy en Japekoppie. En ook van Charli dus ja, want die is onze buurman en mijn oom. Nee, Cera mag hier wel komen. Ja, die hoort er gewoon bij omdat ze voor het Katblad werkt. Als topmodel ja, maar ook als verslaggever. En bovendien is ze mijn vriendinnetje. Maar ik heb haar dus al een tijdje niet meer gezien en ik vraag me af waar ze zit. Ja, ik mis haar altijd wel een beetje als ze er niet is. Oh ja, ik heb het natuurlijk druk genoeg hoor, daar gaat het niet om. Maar het is veel leuker om het met zijn tweeën druk te hebben, heh? En daarom mis ik haar dus, ja....

2 opmerkingen:

Wilma zei

Ahhhh, lieve Boez. Ik hoop dat Cera gauw weer buiten komt spelen. Ze is je echt niet vergeten hoor!

Peettante zei

Ach wat is hij toch een schatje. Peettante zit hier weer te smelten van verlangen achter haar beeldscherm. Vorige week hebben we weer zo fijn samen geknuffeld!