woensdag 26 mei 2010

Kip, ik heb je.


T. Troy:
Er moet meer buiten gegeten worden. Door mijn mens dus, heh? Ja, want dan krijgen we tenminste vaker wat aangeboden. Wel, dat ligt aan het feit dat ze binnen het tapijt niet wil bevuilen met fliebertjes voedsel, en buiten schijnt dat niet uit te maken. Nee, daar ligt geen tapijt en dus gelden daar andere regels. Ja, die bevallen me wel. Maar goed, vandaag was er dus kip. Een hele uit de oven, met thijm uit de Kruidentuin. Op de foto ziet u mij net een flinke flieber consumeren. Ja, een borststukje was het. Ik moest het snel opeten want er waren nog andere kapers op de kust.



Oscar zat dus onder de bank vreselijk te zeuren, maar toen puntje bij paaltje kwam en hij een flieber kreeg aangeboden, wilde hij het niet. Ja, hij liet het zomaar op de grond vallen en toen was mijn zoon (Japekop - red.) er natuurlijk als de kippen bij.



Wel, hij had al verschillende fliebers achter zijn kiezen natuurlijk, maar is nooit tevreden. Nee, hij blijft doorzeuren tot ons mens OP! heeft geroepen. En dan nog. Ja, dan wil hij met eigen ogen zien dat het ook daadwerkelijk allemaal op is.
Maar het mooie weer lijkt weer voorbij en dat betekent dat ze niet meer buiten eet maar binnen. En daar ligt dus tapijt. Veel minder gezellig inderdaad.

2 opmerkingen:

Annemieke zei

Onze beesten houden ook van kip! Hopelijk wordt het snel weer mooi weer, zodat er vele fliebertjes volgen voor JK en Mw T.

katja zei

oftewel "waarom tapijt ongezellig is".