vrijdag 21 mei 2010

Ik hoef niks...


Iwan:
Erg fijn dat u ons eten komt geven, maar ik hoef niks. Nee, geen trek dus. Ja, gisteravond was ik op pad, dat klopt. U stond voor niks met mijn voerbakje klaar? Wel, dat was dan uw probleem. Ja, ik zag dat u mijn bakje tenslotte toch maar heeft neergezet, met gourmet inderdaad, maar toen ik later thuiskwam was het natuurlijk leeg heh? U had geen zin om nog wat langer op mij te wachten? Nou, dat is fraai. En nu hoef ik dus niet, nee. Misschien als u straks weer bent opgehoepeld ja, dat zou zomaar kunnen. Zet u mijn bakje dus maar neer, dan zie ik wel. Komt u nog terug vandaag? Oh, mijn mensen komen weer thuis dus. Misschien wacht ik dan wel met eten tot zij er weer zijn. Nee, dat is niet persoonlijk tegen u bedoeld. Al is het natuurlijk wel zo dat ik u liever op straat tegenkom dan hier binnen. Nee, dat kan ik niet uitleggen. Ja, een aai wil ik wel. Twee of drie aaien mag ook ja. Dank u wel. Tot ziens maar weer, mevrouw Katblad. Doet u de deur goed achter u dicht?

2 opmerkingen:

ina zei

Iwan is een beetje lui, vooral als hij de hele nacht op stap is geweest. Hij krijgt dan soms "ontbijt op bed", in de stoel dus, in dit geval.

Annemieke zei

Die katten worden vreselijk verwend! Wij kregen nooit ontbijt op bed als we de hele nacht op stap geweest waren...