maandag 7 december 2009

Tweede duivenmoord in Katbladbuurt!


Hedenmorgen is er opnieuw een duif vermoord in de Katbladbuurt. De dader is wederom onbekend. Een getuige (en vinder van het duivenlijk) berichtte het volgende:



Mevrouw K.:
Ik was vrij vroeg opgestaan; het was nog voor zevenen en donker. Ik kwam de trap af en heb toen eerst mijn haarfabrieken eten gegeven en daarna het raam opengezet. Voor de nodige frisse lucht dus. De katten zijn vervolgens naar buiten gegaan, ik heb de krant (eindelijk eens voor zeven uur bezorgd) van de deurmat gepakt en ben gaan zitten lezen. Toen opeens hoorde ik gescharrel achter mij. Ik keek om en zag hoe mijn kat "de Boez" met een dooie duif aan de gang was. Hij heeft het beest, zonder dat ik het in de gaten heb gehad, van buiten naar binnen gesleept. Door het open raam heen dus ja. Er zaten vieze , zwarte strepen op mijn vensterbank.



Maar de Boez was niet alleen. Oscar, zijn vriendje, liep ook rond te scharrelen. Die heb ik niet bij de duif bezig gezien; hij had meer belangstelling voor de voerbakjes die overigens allang leeg waren.



En Cera was ook binnen. Zij zat naar haar twee vriendjes te kijken vanaf het muurtje.
Nee, alleen het raam aan de straatkant heeft opengestaan. Het kattenluik was nog dicht en de keukenkoepel stond op een kier. Nee, daar kon echt geen kat door.
Ja, ik ben wel even naar het toilet geweest. Hooguit 5 minuten of zoiets. Verder ben ik de kamer niet uitgeweest. Nee, ik snap er niets van!



Japekop was niet thuis. Hij kwam later binnen en ging in de keuken zitten omdat hij nog een ontbijtje wilde. Dat heeft hij niet gekregen want de verwarring was voor mij veel te groot.



Mevrouw Troy kwam van boven. Ik dacht eerst dat zij buiten was maar blijkbaar was dat dus niet het geval. Nee, zij had geen belangstelling voor de duif en keek verbaasd naar al het volk in de huiskamer. Ja, zij was zeer ontstemd inderdaad.


Wel, ik heb het duivenlijk opgeruimd. Het was koud en stijf. Had ik dat niet mogen doen? Sorry. Ja, in kranten gewikkeld en toen in een zak gedaan. De zak staat nu inderdaad buiten naast de vuilnisbak. Toen was ik wel aan een douchebeurt toe, ja.
Ondertussen waren de haarfabrieken weer naar buiten gegaan. Uit zichzelf ja, waarschijnlijk omdat ik liep te vloeken.
Ja, ik ben ook nog even buiten gaan kijken. Ja, natuurlijk had ik me aangekleed! Nee, ik heb hier voor de deur helemaal geen veren zien liggen. Die op het tapijt ga ik zo verwijderen met de stofzuiger. Dat mag toch zeker wel?
Nee, ik zal de stad niet verlaten. Hoezo eigenlijk? U verdenkt mij toch niet? Nee, dan is het goed.

Tot zover deze getuigenverklaring. Niet dat we er wat aan hebben maar goed. In elk geval zal er uiteraard een onderzoek gestart worden naar deze tweede duivenmoord. Het kan zijn dat er een seriemoordenaar bezig is maar het is ook mogelijk dat er helemaal geen verband is dus 1e en 2e duivenmoord. Voorlopig tasten wij nog in het duister.

6 opmerkingen:

ladybelle zei

Wel weer spannend hoe dit gaat aflopen,
is er een verband tussen de twee zaken of niet?
We houden je krant in de gaten!

Annemieke zei

Boez is wel verdacht...door met het lijk aan de sleep te gaan...Jammer dat al het bewijs al weg is anders had ik DNA monsters kunnen onderzoeken.

marian zei

JAKKIE!!!Zo zou ik niet wakker willen worden.. brrr en effe tegen Boez: ik begrijp wel dat je je prooi mee naar binnen neemt,maar liever niet en bovendien betwijfel ik of dit jouw prooi wel was!!

Hans zei

De Boez is geen verdachte.

Ik vermoed dat de dader op het kerkhof ligt. . . . .
lekker te slapen.

nl. BW, die woont op of bij de Groenesteeg

de redactie zei

BW???
Verklaar u nader!

Hans zei

Volgens mij woont BW op de Groenesteeg, daar heb ik hem wel eens zien scharrelen.

Het katteneethuisje is er overigens weg. Niet bewust weggehaald, maar helemaal tot snippers vergaan.