zaterdag 19 december 2009

Alleen voor de zomermaanden...


Boezelmans:
Zeg, wat doen we hier eigenlijk? Ja, jij maakt foto's, dat kan ik ook wel zien. Maar dit getrippel tussen de struiken heeft dus helemaal geen zin heh? Nee, het is alleen maar koud en ik kan echt niets belangrijks ontdekken hier. Nee, niks wat in de krant kan. Alles ruikt hetzelfde en bovendien is alles wit. Daar komt nog bij dat dat witte spul steeds op mijn vacht valt. Erg onaangenaam inderdaad.



En nou? Wat gaan we nou doen? Moet ik nog een stukje door die sneeuw lopen? Terwijl je weet hoe koud mijn poten daarvan worden? Wat een rotbaan, dat verslaggeven. Vooral als er niks te verslaggeven valt, ja. En waarom ik? Oh, Japekoppie heeft wat last van zijn maag dus. Nou, volgens mij misbruikt hij zijn maagkwaal. Om maar niet de kou in te hoeven inderdaad. Ik snap dat mevrouw Troy te oud is om op nieuws uit te gaan bij deze temperatuur, maar Japekop kan dat best nog volgens mij. Nou ben ik mooi de klos.



Nee, hier is ook niks te vinden. Er is nergens iets belangrijks te vinden als er zo'n witte laag overheen ligt.
Ja, ik weet dat ik zelf voor deze baan heb gekozen. Ik wist waaraan ik begon inderdaad, maar in de praktijk kan zoiets behoorlijk tegenvallen. U heeft mij gewoon niet goed voorgelicht en me in de waan gelaten dat dat vergaren van nieuws alleen bij mooi en aangenaam weer zou gebeuren. Ja, en dan ook nog groepsgewijs en niet helemaal in mijn eentje. Nee, niks aan om zo in je uppie door de sneeuw te moeten ploegen, vooral als je iets moet zoeken wat er niet is. Nieuws dus, ja.



Ik ben het zat. Nee, het heeft totaal geen zin om hier rond te blijven hangen. Geen levende ziel te bekennen en ik geef ze geen ongelijk. Ik geloof dat ik een sneeuwvlok zag vallen, en je hebt me beloofd dat we naar huis zouden gaan als het zou gaan sneeuwen. Ik ga wel vast vooruit, goed?



Kom je nou nog?
Misschien zou het beter zijn om mij een andere opleiding te laten doen. In plaats van verslaggeven dus, ja. Wat dacht je van speelgoedmuizen testen? Oh, vind je geen goed idee dus. Kattenluiken testen dan? Ook niet. Wel, dakverkennen dan? Bomenklimmen? Waarom lach je nou? Zal ik dan iets van therapie gaan doen? Ja, mensen vrolijk maken dan, heh? Oh, valt geen droog brood mee te verdienen dus. Dan weet ik het niet meer. Gaan we nu? Ja, kijk maar uit want net lag je ook bijna op je gezicht. Had je maar vier poten moeten hebben in plaats van twee. Benen dus ja. Wel ik zeg maar zo: liever 4 poten dan 2 benen. Nee, ik val niet zo gauw op mijn bek. Ja, kouwe vingers zeker, heh? Komt zeker door dat geknip met die camera, niet? Had je maar handschoenen aan moeten trekken. Maar ik ben blij dat jij ook lijdt. Ja, dan weet je tenminste wat het is om koude poten te hebben. Wat dacht je van een kattenkrant alleen voor de zomermaanden? Goed idee, heh?

2 opmerkingen:

ina zei

Boez staat wel mooi in de sneeuw met zijn zwart/witte vacht.
Misschien kun je slofjes voor hem breien.

Inge zei

Je ziet er wel fantastisch uit zo in de sneeuw hoor Boezje.