dinsdag 22 december 2009

Ik lig hier best...


Oscar:
Ja, ik lig hier best. Mooi kussentje met de kleuren van mijn vacht erin, zacht ook nog en lekker tegen de verwarming aan. Beter kan niet nee. Wel, ik kon er thuis niet in. Nee, ze zijn effe weg, zodoende. En u heeft het zelf gezien: natte boel daarbuiten heh? Nee, er is niks meer aan. Die sneeuw is aardig aan het verpappen en schoon is het ook niet meer. Ja, ik krijg er vieze poten van, dat klopt.
Er is hier wel 1 minpuntje trouwens.



Dat is mijn vriendje de Boez ja, die zit maar te zeuren dat ik met hem moet spelen. Ja, hij draaft steeds met die muizen van hem voor me langs en dat is knap onrustig. Nee, dat spelen met zo'n muis, daar heb ik niet zo'n zin in. Ja, al mijn energie ligt nu buiten in die sneeuw en dus lig ik hier even tot mezelf te komen. Maar die Boez snapt dat dus niet, nee. Alsmaar aan het sjouwen met die muizen en ze vlakbij mij over de grond schuiven. Hij is wel nog een baby heh?



Ja, we mogen dan wel precies even oud zijn, maar het voelt alsof hij in zijn kleutertijd is blijven steken en ik wat meer volwassen ben geworden. Nee, het is een best ventje hoor, daar gaat het niet om, alleen een beetje lastig dus, af en toe. Op de momenten dat ik even wil uitrusten, inderdaad.
Wat zegt u nu? Moet ik zo naar huis? Wat is dat nu voor flauwe kul! U gaat mij er toch niet uitzetten heh? Ik doe toch geen kwaad hier? Oké, ik mag dan zo nu en dan wat brokjes weghappen en wat water drinken, maar ik dacht dat die bakjes hier voor de hele buurt stonden? Ja, omdat het hier de redactie is van het Katblad? Nee dus. Ik moet dus betalen voor mijn consumpties. Wel, dan mag u mij mooi betalen voor al die foto's. Ja, omdat ik u toesta foto's van mij te maken, en dat is ook wat waard, niet? Ja, ook omdat u ze publiceert. Daarom dus.
Wel, dan zal ik nog maar even rustig blijven liggen, heh? Als u nu ondertussen weer de bakjes bijvult met wat goede kwaliteit brokjes, dan hebben wij een deal. Hoe laat serveert u eigenlijk het diner?

3 opmerkingen:

ina zei

Oscar heeft het goed bekeken.
Een echte onderhandelaar, met zijn: betalen voor de foto's!

Annemieke zei

Hahaha - dat gaat natuurlijk van kwaad tot erger. Straks komt hij er ook bij als het zachte voer geserveerd wordt. Waar hij al dat eten laat is me trouwens een raadsel - hij is nog niet dik. Maar misschien komt dat wel als hij straks wat ouder is...

Wilma zei

Jeetje Os, je gaat toch geen ouwe zeur worden hè?! Je kunt de rest van je leven nog liggen pitten. Kom op, een beetje leven in de brouwerij hoor! De Boez gedraagt zich tenminste naar zijn leeftijd en jij al als een ouwe sok.