vrijdag 11 december 2009

Afscheid nemen.


Storm:
Zijn ze boven met zijn allen? Ja, ik heb zelf gezien dat ze hier naar binnen zijn gegaan. En als zij allemaal binnen mogen komen, mag ik dat ook. Zijn ze nou boven of niet?



Hoezo mag ik niet binnen bij u? Vanwege mijn contactuele eigenschappen zegt u? Oh, het gebrek daaraan. Maar u weet toch dat ik erg eenzaam ben? Niemand mag mij namelijk. In de zomer is dat niet zo erg want dan zijn ze toch wel buiten en kan ik ze bespringen. Ja, daar heb ik nu eenmaal veel plezier in, dat bespringen van mijn soortgenoten en ze bang maken. Vandaar ook dat ik bekend sta als "Schrik van de Straat" of zelfs "van de Buurt" (SvdB - red.) Ja, dat is een prachtige positie en het geeft me nog een soort van beroemdheid ook. BHK (bekende haarfabriek katbladbuurt - red.) inderdaad. En daar ben ik trots op dus. Maar dat is in de zomer. In de winter stuit ik toch wel dagelijks op enige problemen. Wel, ten eerste komen ze nauwelijks buiten en valt er niks te bespringen dus. Dan verveel ik me en ga ik meer eten dan goed voor mij is.
Maar goed, normaal gesproken kom ik die winter wel door, alleen liggen de zaken nu wat anders. U weet toch dat ik ga verhuizen binnenkort? Wel, dan weet u ook dat ik niet op de volgende zomer kan wachten met afscheid nemen van mijn buurtgenoten. Ja, ik dacht zelf aan het uitdelen van mijn laatste lellen en hier en daar een pluk uit de vachtjes verwijderen. Maar dat gaat dus een beetje moeilijk als iedereen binnen zit, vandaar dat ik heb besloten om mijn slachtoffers met een bezoekje te vereren. Zitten ze nou boven of hoe zit het?
Ah, u vindt het geen goed idee en hebt liever dat ik uw huis weer verlaat?
Ja, ik weet ondertussen wie mijn opvolger (SvdB - red.) gaat worden maar ga dat heus niet aan uw neus hangen; u merkt dat vanzelf wel. Ik heb inderdaad hier en daar wat gesprekjes gevoerd en overeenstemming bereikt met de nieuwe Schrik, dus dat is allemaal in kannen en kruiken en daar hoef ik mij niet meer druk over te maken. Nee, ik ga echt niet zeggen wie het uiteindelijk is geworden. Bel de Franskat? Wat denkt u zelf? Zwarte Gijs? Hoe verzint u het! Thassos? Wie is dat? Simba? Welke rooie bedoelt u daarmee?
Nee, ik zeg toch niks, het wordt u vanzelf wel duidelijk.
Om even terug te komen op de reden waarvoor ik hier kwam, u staat mij niet toe afscheid te nemen? U stuurt mij dus zomaar terug de regen in?
Nou, dan moest ik maar weer eens gaan heh? Ja, ik probeer het vast later nog wel een keer. Moest u niet straks even een boodschapje gaan doen?

3 opmerkingen:

Katja zei

Ach, arme Storm, dat hij nu al zo eenzaam is dat hij zijn slachtoffers moet gaan zoeken i.p.v. dat ze vanzelf langswandelen.

Annemieke zei

We gaan je missen Storm!

ina zei

Ik krijg gewoon medelijden met Storm.