zondag 13 december 2009

Ik ruik het hier helemaal!


Cera:
Ja, ik dacht, het is alweer een tijdje geleden dat ik voor u op de pergola poeseerde, en omdat het nu lekker weer is en ik bovendien graag even de wereld van wat hoger niveau wil beschouwen, ben ik hier dus gaan zitten. Heeft u mij in beeld? Ja, de palen zitten nog goed in de beits, daar hoeft u zich geen zorgen over te maken. U blieft een andere achtergrond? U kunt dan misschien ook zelf even om de tafel heen lopen, heh?



Zo beter?
Wel, misschien heeft u het niet gemerkt, maar terwijl u omliep bent u met uw schoenen door een enorme poephoop gelopen. Van een blafbeest, inderdaad. Ach, u dacht al, wat is het hier plaatselijk glad? Wel, dan weet u nu hoe dat kwam. Maar die schoenen van u komen later wel, eerst nog maar even wat mooie plaatjes van mij schieten, heh? Maakt u er maar lekker veel, voor het geval dat ze niet allemaal even scherp zijn door dat geglij. Ja, het licht is wat moeilijk, maar dat heb je soms in deze tijd van het jaar. Nog even door naar een andere positie dan maar?



Ah, met flits deze keer. Wel, u heeft de poep nu wel een beetje lopen verspreiden! Ja, het was een hoop van het zachtere soort en daaruit zou je kunnen concluderen dat het blafbeest wat darmprobleempjes had. U heeft er genoeg van en wilt nu uw schoenen gaan aanpakken? Nou, dat zou ik maar niet doen als ik u was. Dat aanpakken dus ja. Nee, gewoon eerst even door het gras vegen ergens - natuurlijk op een plek waar niemand loopt uiteraard - en dan buiten voor de deur uittrekken, ergens op een krant wegzetten en laten drogen. Ja, want droge poep is beter te verwijderen. Het stinkt wel, heh? Ja, ik ruik het hier helemaal.
Wel, als u het niet erg vindt blijf ik hier nog even zitten. Vooral vanwege het uitzicht ja, maar die stank vind ik eigenlijk ook wel onaangenaam. Nee, gaat u nu maar gauw aan de slag. Heeft u nog andere schoenen? Dan is het goed. Zet u die vieze exemplaren niet te dicht bij het kattenluik? Ja, voor het geval ik straks besluit nog even bij u langs te komen dus, en u weet, mijn vacht moet onberispelijk blijven. Dank u wel mevrouw Katblad en ja, ik leef erg met u mee.

2 opmerkingen:

Annemieke zei

Bahbah! dat is geen goed begin van de zondag. Ook wel vies dat die blafbeesten dat overal maar deponeren en niet onderkrabben.

ina zei

Eigenlijk is het meer een fout van de baas van het blafbeest.