maandag 28 december 2009

Ik persoonlijk...


Mevrouw T. Troy:
Ja, ik heb het gezien. Hij werd in een kattenmand in dat grote wielhuis meegenomen. Ja, samen met zijn hij-mens. En toen reden ze weg. Het zij-mens en kindmens zaten in een kleiner wielhuis. En u hebt nog gezwaaid, niet? Ja, dat zag ik ook.
Dus die is weg. Storm ja. Een hoop zorgen minder. Voor mij persoonlijk dan heh? Ja, Storm heeft mij een keer in mijn achterste gebeten. En ook een stuk uit mijn staart gekrabt en mijn achterpoot te grazen genomen. Nee, erg lief was hij niet tegen mij. Maar ik heb op mijn beurt hem ook een paar keer de stuipen op het lijf gejaagd. Ja, toen hij door het poezenloket naar binnen wou bij ons. Nee, dat kon ik echt niet toelaten.
Maar de laatste tijd was hij wat kalmer. Ik zag hem niet meer zo vaak rondlopen. Hij is inderdaad nog een keer hier binnen geweest, maar dat was om zogenaamd afscheid te nemen van ons. Ik sliep toen boven ja, dus heb niks van zijn bezoekje gemerkt.
Hij was vaker thuis toen zijn mensen eenmaal gingen inpakken. Minder op straat, inderdaad. Nee, hij vertrouwde het niet heh? Dat gevoel heb ik ook als er een koffer tevoorschijn komt. Ja, dan weet je het al. En Storm wist het dus ook. Daarom bleef hij dichter bij huis. Heel verstandig van hem, ja.
Maar goed, ze hebben hem uiteindelijk meegenomen. In een groot wielhuis dus, ja. En nu zit er een soort van gat in de Katbladstraat. Oh, geen twijfel over mogelijk dat dat gat opgevuld zal worden door iemand anders. Nee, ik weet niet wie. Ik ken niemand die daar genoeg lef voor heeft, maar wie weet duikt er toch een nieuwe Schrik op. Als Storm's geuren zijn verdwenen heh? Nee, voor die tijd niet, denk ik. Zag je net Rooie Gijs? Ja, hij ging daar snuffelen en sproeien, bij het oude huis van Storm. Hij was er wel heel snel bij. Nee, Rooie Gijs is geen goede opvolger. Te wisselvallig dus. De ene keer last van artrose, de andere keer te druk met het uitzetten van vreemdelingen uit zijn tuin. Ja, als Gijs een paar jaar jonger zou zijn....., maar dat is hij niet. Ik persoonlijk hoef trouwens niet zo nodig een nieuwe "SvdB" (Schrik van de Buurt - red.), maar je weet het maar nooit. Wat er dus gaat gebeuren, ja. Nee, ik maak me daar nog geen zorgen over. We zien wel wat er van komt, ja. Heb je de bak eigenlijk al verschoond?

1 opmerking:

Annemieke zei

Ja, dat laat natuurlijk een gat achter en de natuurwetten zeggen dat zo'n gat moet worden gevuld. We wachten wel af wie het gaat worden...En hoe deze schrik zich zal laten gelden...