donderdag 29 oktober 2009

Ik heb tenminste een vergunning!


Deze keer zat Luna op een wielhuis naast de Kruidentuin. Dat had te maken met de stand van de zon, want in de Parallelstraat scheen die niet en was het derhalve wat frisjes. Toen wij bij het wielhuis aankwamen, zat Luna zich net uitgebreid te wassen. En zij vond het maar niks dat wij haar daarbij kwamen storen.



Luna:
U hoeft mij niet te bekeuren want ik heb een vergunning. Om op wielhuizen te liggen, ja. Dus u kunt beter gelijk weer wegwezen, dan verpruts ik uw tijd en u de mijne niet.



Ach, u kwam hier niet om mij te bekeuren? Wel om foto's van mij te maken? Dan ga ik er even beter bijzitten. Nee, ik stel mijn wasbeurt verder wel uit; ik was trouwens toch al bijna klaar. Ja, ik ben zeer vereerd door uw belangstelling maar vraag me 1 ding af: was het nu echt nodig om dat jochie van u mee te nemen? Ik bedoel, kan hij niet een eindje verderop gaan spelen? Ik kan namelijk zo niet rustig voor u po(e)seren.



Ja, ik weet dat hij geen kwaad in de zin heeft, dat mormel van u, maar hij maakt me erg zenuwachtig met zijn gespring en gedartel op de motorkap. Bovendien is dit mijn wielhuis en hij heeft vast geen vergunning. En ik dus wel, ja.



Wist u dat hij laatst dreigde bij mij binnen te komen in mijn boudoir? Jazeker, hij liep in de dakgoot voorbij, zag dat het raam openstond en stak zo zijn snuit naar binnen. Erg impertinent inderdaad en nog onbeleefd ook. Nee, hij kwam niet helemaal naar binnen, daar heb ik persoonlijk zorg voor gedragen. Ja, toen ik mijn bek had opengetrokken was hij er snel vandoor, dat kunt u zich wel voorstellen. Nee, ik ben hem niet achterna gegaan van ikzelf kom liever niet meer op het dak. Een enkele keer nog maar dus. Omdat er op het dak inderdaad geen wielhuizen zijn te vinden en hier beneden dus wel. Fijn dat u mij begrijpt, ja.
Maar denkt u niet dat u nu genoeg foto's van mij heeft genomen? Ik zou het namelijk heel plezierig vinden als u en uw mormel nu weer eens wat verderop zouden gaan. Ja, dan kan ik ook weer verder met waarmee ik bezig was. Nee, ik weet opeens niet meer wat dat was, maar als u weg bent gegaan, kom ik er vast wel weer op. Ja, dan schiet het me echt wel weer te binnen. Dag mevrouw Katblad! Vergeet u niet dat griezeltje van u mee te nemen?


het griezeltje.....

1 opmerking:

ina zei

Ja, zo kan hij inderdaad meedoen aan Halloween.