maandag 5 oktober 2009

Hutspot en haring.


Japekoppie:
Ja, ze hebben dus hutspot gegeten. Met spekjes, klapstuk en appelcompote. Dat laatste voor de frissigheid dus. Nee, dat appelspul kan wat mij betreft gestolen worden, evenals die wortelbrij. Maar die spekjes roken wel aardig inderdaad. En omdat mijn mens toch nog niet was gaan zitten, heb ik haar stoel maar vast voorgewarmd. En de spekjes in de gaten gehouden, ja.



Ja, die lucht van die hutspot kwam steeds in mijn neus. Dat was erg onaangenaam en het leidde ook af. Van de spekjes dus ja.



Ik heb inderdaad die spekjes lang in de gaten mogen houden, maar toen moest ik weer op de grond. Omdat zij dus ging zitten, heh? En ik heb er ook helemaal niks van gekregen, van die spekjes. Nee, later wel een paar fliebers klapstuk, maar ik kan niet zeggen dat ik daar nou een moord voor zal doen. Voor die klapstuk, heh? Nee, geef mij maar gewoon een lekker stuk runderlap. Ongebakken of ongesudderd ja. Gewoon puur natuur, zonder rare smaakjes eraan en vers van het mes, zal ik maar zeggen. Nee, het diner was dus niet zo geslaagd. Maar gelukkig kreeg ik eerder op de dag een stukje haring. Ja, fliebers dus. Vanwege het vet en het zout bleef het bij fliebers. Ja, voor haring doe ik wel een moord. Tenminste, voor de eerste 4 of 5 fliebers. Daarna heb ik wel weer even genoeg. Is dierendag trouwens alweer voorbij? Nee, ik heb er niet veel van gemerkt, van dat dierendaggedoe. Nee, van mij hoeft het niet, gedoe dus. Ik ben al dik tevreden als de dag normaal verloopt. Maar dan wel met een paar fliebertjes haring natuurlijk. Wat eet je trouwens vanavond?

Geen opmerkingen: