dinsdag 30 juni 2009

Kattenmonster


Storm:
Dank u wel mevrouw Katblad, dat u mij even heeft geaaid. Erg fijn. U vindt mij magertjes? Ach, u voelde mijn werveltjes uitsteken! Ja, ik word er niet jonger op heh? Dus is het maar goed dat ik niet al te dik ben.



Ja, verder voel ik mij goed. Lig hier wat te soezen op mijn tafel, ja. Nee, niet veel te doen heh? Beetje benauwd inderdaad en daarom is het beter om niet al te druk bezig te zijn.



Heeft u trouwens dat ding al gezien? De plantenkat? Ja, het wordt een enorm ding. Met kippengaas en klimop. En dat alles in de vorm van een kat inderdaad.


Wel, wat vindt u ervan? U aarzelt. Niet mooi soms?
Ikzelf vind het een vreselijk geval. Dreigend ja, omdat hij veel te groot is. Straks, als hij volgroeid is, werpt hij een nog grotere schaduw over de straat en dan maakt hij iedereen aan het schrikken.


Ja, dan wordt mijn functie als "Schrik van de Straat" waardeloos. Dan neemt dat monster het van mij over. Nee, daar zit ik niet op te wachten. In 1 klap werkloos, wat u zegt. U kunt u mij natuurlijk helpen om dat te voorkomen. Wel, u haalt uw metaalschaar en dan wijs ik u wel aan waar u moet knippen. U heeft geen metaalschaar? Een plantenschaar dan? Oh, u wilt mij niet helpen. Fraai is dat. Nee, dan hoeft u mij ook niet meer te aaien. Ziet u Zwarte Gijs aan de overkant liggen? Gaat u die maar aaien. Of niet, dat moet u zelf dus maar weten.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik zou hem gewoon lekker aaien. het is een schatje, vindt oma Ciska ook.
groeten
Jan

De redactie zei

Wie? Het monster of Zwarte Gijs???

ina zei

Het is inderdaad een monster!