zaterdag 27 juni 2009

Warm heh?


Vlinder:
Ha, mevrouw Katblad. Bent u wel goed bij uw hoofd om met deze hitte rond te lopen met uw camera? En geen kat gezien zeker? Wel, u boft dat u mij gevonden heeft. Dat was niet de bedoeling nee, dat ik zichtbaar zou zijn dus.



Ja, heerlijke schaduw hier. En wat koelte van de planten inderdaad. Nee, mij ziet u niet rondscharrelen in deze temperatuur. Bovendien moet ik om mijn vacht denken, heh? U begrijpt mij niet?



Wel, kijk maar naar uzelf. In Griekenland geweest? Ja, uw haar ziet er dus niet uit. Zeker veel
zon gehad? Ja, dat is te zien. Ik bedoel dat uw kopvacht behoorlijk verkleurd is. Normaal bent u niet zo blond toch? Wel, ik wil dus voorkomen dat ik er net zo idioot uit kom te zien als u. Ja, in mijn gewone doen ben ik mooi middenblond, zullen we maar zeggen, maar ik loop de kans dat dat verkleurd naar een onbestemd vaal oranje. Als ik tenminste in die felle zon ga ronddarren inderdaad. Vandaar dus! Dat ik hier in de schaduw lig ja. Maar nu hebben we wel weer lang genoeg gebabbeld, vindt u ook niet? Ja, ik zou graag mijn dutje hervatten. Dus als u mij niet kwalijk neemt?

2 opmerkingen:

Katja zei

Nou nou, Vlinder is lekker complimenteus bezig, hè?
Maar ze is wel prachtig , dat wel ! Voor zover ik het kan zien dan, hè.

de fotograaf zei

Ja, we zijn maar niet bij haar tussen de struiken gekropen. Dan was ze vast en zeker niet daar gebleven.....