woensdag 17 juni 2009

Meningen over voedsel


T. Troy:
Nee, ik geef niet om Grieks eten. Doe mij nou maar gewoon een stukje vlees zonder teveel kruiden of een normaal fliebertje kaas of ham, dan ben ik al tevreden. Vis mag ook ja, maar dan weer niet te gekruid, heh? Nee, wat er nu op tafel staat vind ik niet zo spannend. Vandaar dat ik hier zo rustig zit, ja. Ik wacht maar af wat er mijn kant op komt. Ik weet dat ik straks toch wel mijn portie Gourmet krijg dus ik maak me maar niet al te druk. Nee, honger heb ik nooit. Wel lekkere trek ja. U zegt dat die Griekse katten altijd honger hebben? Geen bakje met brokjes dat altijd voor ze klaar staat? Nee, daar kan ik me niets bij voorstellen. Ja, daar zou ik echt knettergek van worden inderdaad. Mag ik nu toch maar een klein stukje proeven van dat vlees?



Japekoppie:
Tzatziki zegt u? Nooit van gehoord. Ja, het ziet er spannend uit maar eerlijk gezegd stinkt het ook wel wat. Knoflook heh? Ja, dacht ik al. Nee, geef mijn portie dan maar aan Fikkie. Trouwens, die aubergineschotel vind ik ook niks. Ruikt ook naar knoflook en vreemde kruiden. Dat vlees waar mijn moeder met haar snufferd bovenop zit zou ik wel graag willen proeven ja. Nee, ik loop er niet voor om, zo geweldig geurt het nu ook weer niet. Trouwens, u kunt er goed bij dus u kunt mij gewoon een stukje aanbieden. Hoezo moet ik wachten? U liet die Griekse jongens toch ook niet wachten, wel? Ja, ik zag het wel op die foto's! Halve vissen gooide u voor ze op de grond! En ik moet het hier met fliebertjes doen! Heeft u tussen haakjes uw koffer al gereinigd? En uw handtas? Allemaal vreemde kattenharen inderdaad, en die horen hier dus niet in huis. Ja, maakt u daar maar eens gauw werk van, anders moet ik wellicht weer een plasje plegen op de deurmat. Ik heb u gewaarschuwd ja, u weet hoe teer mijn zieltje is....


De Boez:
Ik heb Cera heel erg gemist ja. Nee, we zagen elkaar niet zo vaak want het poezenloket ging niet zo vaak open toen ons mens weg was. Oppas was erg lief ja. Ik maakte haar elke ochtend wakker met een grote plof bovenop haar. Nee, ze had geen wekker nodig en uitslapen stond ik dus niet toe. Maar ze moest ook werken dus dan bleef het loket dicht en dan zag ik Cera soms een hele dag niet. Ja, dan zat ze voor ons raam te mekken. Maar nu zien we elkaar weer elke dag. Ja, ze komt me 's ochtends al vroeg ophalen en dan gaan we samen spelen of zooien. Soms eet ik niet eens mijn eten allemaal op want ik ga liever spelen dan eten. Ja, eten kan de hele dag nog heh? Nee, ik ga niet ook bij de tafel zeuren om eten. Is niet belangrijk nee.
Hebt u haar gezien, mijn vriendin? Ja, ze zit bovenin. Kijk maar.



Cera:
Ik ben heel blij dat de Boez weer buiten is ja. Omdat ik dus verder geen vriendjes heb. Alleen maar pestkoppen inderdaad, en die zitten me altijd achterna zodat ik onder wielhuizen moet kruipen. Ik heb hem erg gemist. Die hele tijd heb ik veel geslapen op de bank en op bed in mijn eigen huis. Nee, er was niet veel aan zonder de Boez.



Ja, dat van die Griekse katten snap ik wel want ik heb ook altijd honger. Ja, lekkere trek dus maar dan in het extreme, zou je kunnen zeggen. Nee, een vuilniszak met kipresten erin moet wat mij betreft opengescheurd en dan ontferm ik me graag over die restanten. Echt nodig is dat niet nee, want ik ben flink genoeg, qua gewicht dan heh? Maar het is iets diep binnenin mij dat mij altijd naar voedsel doet zoeken. Maar dat bedelen zie ik niet zo zitten. Nee, dat is beneden mijn stand. Ik ben dus meer van het jatten, heh?
Maar nu ga ik weer spelen. Ja, de Boez ligt op de tafel en ik ga hem laten schrikken. Let maar op.



Heeeeee, Boez!

2 opmerkingen:

ina zei

Wat een sprong, Cera!
En: schrok hij?

Katja zei

Wow, Cera die in een spook verandert ! Daar had de Boez vast niet van terug.