zaterdag 27 juni 2009

Vijf uur lang de hort op.


Bohr:
De Boez zegt u? Nee, niet gezien. De hele avond niet, nee. Maar u zou mij toch eten komen geven? Straks zegt u? Kan het niet nu? Ik bedoel maar, ik hoef toch niet de dupe te worden van de escapades van die kleine van u? Als u nu even de sleutel gaat halen van mijn huis, kunnen we een en ander naar behoren afwikkelen. Voordat ik over mijn grootste trek heen ben inderdaad.



Harremans (rechts):
Nee, geen Boez gezien. Mijn broer Panda ook niet nee. U kunt hier wel gaan zoeken maar dat heeft geen enkele zin. Ja, vanmiddag was hij hier wel maar de laatste paar uur zijn hier geen vreemden meer binnen geweest. Daar hebben wij persoonlijk zorg voor gedragen ja.



Bonya:
Ik versta u niet! Wie gezien zegt u? Nee, die ken ik niet. Ik zit dan wel hoog en kan de Hoftuin wel zien ja, maar herkennen van hieraf doe ik niemand. Groeten doen aan Iwan zegt u? Ja hoor, doe ik!



Cera:
Ik ben hem ook al wezen zoeken. Nee, ik weet dus niet waar hij zit. Ja, ik verveel me inderdaad omdat de Boez er niet is. Hele tijd al weg ja. Uren inderdaad. Misschien mag ik nu zijn portie eten hebben? Nee?




Lima:
U bedoelt die ene die zo op mij lijkt? Nee, heb ik niet gezien. Misschien is-ie wel met Oscar op pad want die heb ik ook al een tijdje niet meer gezien. Nee, ik wil verder niet met u praten en ik zou het op prijs stellen als u dat ding niet meer liet flitsen. U maakt me er bang mee, ja. Kunt u alstublieft weer gaan?



Bel de Franskat:
Boez zoek? Ja, ik wil best even helpen zoeken. En dan geef ik hem graag van katoen want dat wil ik al een tijdje doen. Mijn hulp wordt dus niet op prijs gesteld? Wel, ik doe toch wel wat ik zelf wil; daar heeft u helemaal geen invloed op. Nee, u houdt mij niet tegen. En ik wens u dus ook geen succes.




Luna:
Mens, ik ziet hier wat te dutten dus ik zie helemaal niks van wat er om me heen gebeurt. Bovendien interesseert het me niks allemaal. Als ie zo nodig de hort op wil, moet hij dat gewoon doen. Ja, de zwoele avond heh? Je bent toch gek als je dan naar huis gaat om daar vervolgens binnen te gaan zitten? Zoekt u maar lekker verder en laat mij met rust, ja?




Siep:
Is het weer zover? Niet thuisgekomen voor de avondhap? Ja, dat is wel een tikje vreemd inderdaad. Serveert u wel het juiste eten? Nee, ik heb hem dus niet gezien. En anders had ik hem wel richting zijn huis geschopt want ik mag hem niet. Nee, ik mag eigenlijk niemand maar dat gaat u verder niks aan. Hoezo ben ik onder invloed? U ziet toch dat ik erboven (kattenkruid - red.) hang en er momenteel niet van zit te snoepen? Nou dan!




Rooie Gijs:
Waar komt u mij nu weer voor storen? Oh, is dat mormel van u zoek? Mag hij dan 's nachts niet buiten zijn? Wel, mijn mens doet niet zo moeilijk gelukkig. Ja, als ik buiten wil verblijven, mag dat. Nee, daar zegt verder niemand wat van en dat is maar goed ook. Stel je voor dat er voor mij bepaald zou worden wanneer ik binnen of buiten mag zijn! Ja, bespottelijk gewoon!

De Boez stond tenslotte pas tegen elf uur voor de deur. Waar hij heeft gezeten of waar hij vandaan kwam, zal wel een raadsel blijven. Toen wij hem binnen lieten, ging hij snel de kamer binnen en liet zich midden op de vloer neerploffen. Voor zijn bakje avondeten had hij geen belangstelling. Na een kwartiertje uitgerust te hebben, zette hij een keel op omdat hij weer naar buiten wilde. Wij stonden dat echter niet toe. In het donker is de gevaarlijke weg namelijk gevaarlijker dan ooit. En de Boez gaat erg ver van huis in de stilte van de nacht. Vandaar dus.....

3 opmerkingen:

Katja zei

Jemig Boez, je maakt het wel spannend allemaal !
Misschien is dit een idee voor De Boez: http://www.katz23.de/

ina zei

Leuke reportage.
De aanleiding was iets minder.

De baas zei

En ondertussen zat mevrouw Troy op het nieuwe kussentje op mijn stoel te braken. Toen moest ze later nog een keer dineren....