maandag 29 juni 2009

Vreemde zitplaats?


Luna:
Nee, deze keer lig ik niet op een wielhuis maar boven op een struik, inderdaad. Ja, stevig genoeg hoor, ik zak er heus niet doorheen. U daarentegen zou hier beslist niet op kunnen plaatsnemen. Nee, dat raad ik u niet aan.



Ja, het werd me een beetje te druk in mijn straat. Eerst die Oscar en dat kleine, nieuwe mormeltje, toen kwam u er ook nog aan met die Boez en uw verkenner - Japekop ja -, dus u begrijpt wel dat het mij veel te vol werd. Ja, toen heb ik ervoor gekozen om hier te gaan liggen.



Sinds Jaya en Tummy hier niet meer wonen, is het hier wel erg stil ja. U begrijpt dat ik er als de kippen bij was om een stukje tuin tot het mijne te maken, heh? Ja, plek genoeg nu. Alleen Siep en Kaija wonen hier nog. Of ben ik nog iemand vergeten?




Ja, er woont nog iemand vlak naast mij. Kan ik toch even niet op de naam komen! Een schuw beest ja. Blond, ook dat nog inderdaad. Nee, heb ik verder maar weinig contact mee. Zie haar wel eens langsschuiven ja. Zit meestal tussen de struiken of je ziet haar ergens een hoek omgaan. Weet u wie ik bedoel? Nee?



Ach, daar zal je haar net hebben. Vlinder ja! Nee, die zal heus niet naast me komen liggen. Is heel erg op zichzelf. Heb ik geen bezwaar tegen nee, want ik ben ook nogal op mezelf.



Ziet u haar zitten? Ja, ik hou haar wel in de gaten. Voor het geval. Je weet namelijk maar nooit met die stille typetjes. En ik lig hier goed, dus waarom zou ik dan weggaan heh? Hoewel, als u hier zo blijft treuzelen, ga ik er dus wel vandoor. Als u nu nog snel een plaatje schiet van die Vlinder, kunt u vertrekken. Ja, dan heeft u hier wel weer lang genoeg rondgehangen. Ik zie u vast wel weer gauw, vrees ik. Tot dan ja.



Vlinder.

Geen opmerkingen: