zondag 28 juni 2009

Alweer de pest in?


(op de foto: de Boez)
Japekoppie:
Hij heeft me mijn dak afgenomen. Die Zoebel inderdaad. Springt met het grootste gemak het raam in en uit en loopt al mijn plekkies af. Waar ik dus mijn inspecties moet uitvoeren, ja. Nee, daar ben ik niet blij mee. Hij verziekt nu mijn werk. Niet dat hij sproeit ofzo - nee, dat zou er nog bij moeten komen, zeg! Maar hij besnuffelt de boel voordat ik dat heb gedaan, en dat is niet zoals het hoort.



En nu staat hij te stampen op de keukenkoepel, hoor je dat? Ook dat is mijn ding ja, en dus niet van hem. Hij doet me in alles na, die Zoebel. En loopt me altijd in de weg, ook dat nog ja.
Nee, er is niet veel meer aan op die manier.



Die dakinspecties hebben dus totaal geen zin meer. Niet als hij als eerste buiten is geweest of zolang hij daar rondscharrelt. Daarom lig ik nu ook hier. Nee, ik ga dat dak niet op vanochtend want hij zit daar al. En daarover heb ik dus flink de pest in. Het was altijd mijn dak en nu heeft hij ook dat van mij afgepakt. En ik heb al zoveel in moeten leveren. Misschien dat ik vanavond nog even ga. Het dak op ja. Als hij met zijn vriendinnetje bezig is op straat. Dan heb ik het rijk alleen. Maar ik weet nog niet zeker of ik dat doe. Ja, ik zal wel zien of ik nog zin heb dan.....

3 opmerkingen:

Iwan zei

Arme Japekop, wat heb jij het moeilijk tegenwoordig.
Je moet je maar gewoon niets aantrekken van de Boez, dat werkt het beste.
Sterkte ermee.

Katja zei

Ach, ik vind Japekoppie er wel treurig uitzien hoor...
Hoe komt ie eigenlijk aan zo weinig zelfvertrouwen ? Niet genoeg complimentjes van zijn moeder gehad ofzo ?

De redactie zei

Altijd nog onder de plak van ma Troy en krijgt nog steeds tikken van haar....