dinsdag 23 juni 2009

Pergolatest!


Wel, daar staat hij dan, de nieuwe pergola. Door het hij-mens van Storm vakkundig in elkaar getimmerd dus. De mooiste en de grootste van de straat, en - naar wij hopen - de stevigste, want er moeten wel 4 haarfabrieken tegelijk op kunnen zitten. Ja, onze 3 redactiemedewerkers en ons topmodel heh? Of dat ooit zal gebeuren kunnen wij niet voorspellen, maar het moet dus wel kunnen.....
Wij vragen onze medewerkers een eerste test uit te voeren.



De Boez vindt de pergola een beetje aan de hoge kant. Hij laat liever iemand anders voorgaan. Japekop misschien? Nou, dat komt slecht uit want Japekop is op verkenning of alweer terug daarvan, en in dat geval ligt hij uit te rusten op het dekbed. En dan mag je hem niet storen natuurlijk, want dan loop je de kans dat hij de rest van de dag chagrijnig is en ziekteverlof op moet nemen. En dat schiet niet op.



Mevrouw Troy is ook niet in de gelegenheid om een test uit te voeren; zij heeft het erg druk met het water drinken. Dat schiet ook niet zo op want dat doet zij met haar linker poot. Over de betekenis van het gebruik van vooral de linkerpoot is heel wat te vertellen, maar dat bewaren wij voor een volgende keer. Nu gaat het tenslotte om de pergolatest. En we hebben nog 1 kandidaat over.


Ja hoor! Cera helpt ons weer eens uit de brand. Ons model is haar gewicht waard in goud, dat moge wel duidelijk zijn. Hoe vind je onze nieuwe pergola, Cera?


Cera:
Ja, de balken zijn mooi breed dus ik kan hier goed overheen stappen. Geen uitstekende spijkers nee, dus dat is ook een positief iets. Nee, hij wiebelt niet. Dat is maar goed ook want ik hou niet van gewiebel. Nee, je moet je wel veilig voelen als je zo hoog zit heh?


Het uitzicht is erg fraai. Ja, ik zie de gevaarlijke weg duidelijk liggen vanaf deze positie. Ik kijk gewoon over de buurpergola heen en dat is alleen maar gunstig te noemen. Maakt u wel ondertussen foto's van mij? Ja, dan kan ik namelijk dubbel uitbetaald worden, voor de test dus en daarnaast voor het model zitten. Noteert u dat even?



Nee, ik vind het niet eng om naar beneden te kijken. De Boez is opeens een stuk kleiner geworden als je hier zo hoog zit. Ja, het voelt nog steeds stevig aan. Geen gewiebel inderdaad. Ik geef deze pergola een dikke 8 voor de stevigheid en de vorm. Voor de hoogte geef ik een vette 9, maar ik heb nog wel een paar opmerkingen.



Er moet nog wel een schuurpapiertje overheen dus. Oh, dat moet u zelf doen? En dat gaat dan toch wel binnenkort gebeuren, niet? Ja, u weet: van uitstel komt afstel heh? Nee, wat mij betreft hoeft er geen kwast overheen, maar als u dat nu perse wilt..... En verder stel ik voor dat u wat stevige planten naast de palen zet. Ja, met dikke stammen zodat ook de Boez makkelijk naar boven kan klimmen. En dan graag bovenop een flinke mand met zachte kussentjes. Voor als we uit willen rusten ja. Een soort bedstede mag ook, ziet u maar. De kleur van de kussentjes interesseert me niet zo nee, maar het liefst zo onopvallend mogelijk, dat wel. Ja, want er moet geen vreemd volk op afkomen dus.
Wel, als deze pergola helemaal af is, wil ik wel weer komen testen. Ja, Gourmet is goed. Maar dan wel de lekkerste uit de serie heh? En dan een flinke portie graag. Want was ik mijn gewicht niet in goud waard? Ja, opdat u dat maar niet vergeet dus....

3 opmerkingen:

Katja zei

Wat een mooie pergola zal dat worden als ie eenmaal begroeid is, hij is nu al zo mooi ! En fijn dat Cera tenminste even wilde testen voordat de beplanting ertegenaan gaat groeien. Op Cera kan je tenminste bouwen...

ina zei

Wow, wat een mooie!
Komen er weer druivenranken tegenaan?

De baas zei

Ja, Cera is een prachtig model....
En die druivenrank gaat er natuurlijk wel komen!