maandag 28 juli 2008

Vrede



Japekoppie:

Kijk 'm daar nou zitten. Pim ja. Hij komt vrede sluiten, zegt-ie. Wil met me spelen ofzo. En dat na jarenlang pesten. Ik weet niet wat ik daarmee moet. Ik laat hem in elk geval niet mijn huis binnengaan. Dat Charli hier af en toe binnenkomt is al erg genoeg. En dat is nog wel mijn grote broer. Bovendien gaat mijn moeder dan over de rooien. Nee, Pim komt er bij ons niet in. Maar of ik met hem ga spelen? Ik denk het niet. Ik ben namelijk verkenner en die spelen niet met andere katten, die verkennen. Wat mij betreft zit een vriendschap tussen ons er niet in. Maar het zou wel prettig zijn als Pim mij en mijn moeder niet meer zou pesten. Dan mag hij hier best af en toe wel zitten. Maar daar moet het echt bij blijven. Wat mij betreft.

Geen opmerkingen: